fbpx

Ile kosztuje druk ulotek?

Druk

Ile kosztuje druk ulotek? Już od dawna ludzie sięgają po bardzo zróżnicowane formy reklamy. Jeszcze zanim Internet tak właściwie nabrał na popularności, jedną z najbardziej upowszechnionych i najpopularniejszych były ulotki reklamowe. Rozdawane wszędzie, łatwe w zaprojektowaniu i bardzo elastyczne, są wykorzystywane do dzisiaj. Czy jednak ich efektywność wciąż stoi na wysokim poziomie? Ile tak właściwie kosztują? O tych wszystkich rzeczach zamierzamy powiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Czy ulotki mogą wciąż stanowić efektywną formę reklamy?

Ulotki kojarzą się nam przede wszystkim z ich rozdawaniem w centrach handlowych czy miejscach, w których zazwyczaj spotyka się jak najwięcej ludzi. Nie bezpodstawnie. W czasach, w których prym nad sprzedażą stacjonarną powoli zaczyna wieść Internet, mogłoby się wydawać, że są one środkiem reklamy, który odchodzi do lamusa. Nic bardziej mylnego. Choć aktualnie nie mogą one wyglądać tak, jak jeszcze kilkanaście lat temu, są w stanie przyciągać do siebie rzesze odbiorców, a tym samym być czymś rzeczywiście wartym zainteresowania. Dlaczego tak właściwie warto jest na nie postawić?

  • Ulotki są niesamowicie tanie. Jeżeli porównywać je z kosztami reklamy internetowej, ulotki kosztują grosze. Oczywiście, można się kłócić co do efektywności ich działania. Wcale jednak nie muszą być naszym głównym środkiem reklamy. Rzecz w tym, że są na tyle tanie, że można je wykorzystać jako uzupełnienie właściwej kampanii marketingowej lub środek do przekazania nowości stałym klientom.
  • Przekaz ulotek może być dowolny. Ulotki to technicznie rzecz biorąc nadrukowane na specjalnej, trwałej kartce papieru treści. Z uwagi na taki techniczny stan rzeczy, mogą one przedstawiać absolutnie dowolne rzeczy. Ta swoboda wyboru przekazu pozwala nam osiągnąć dowolny ich kształt, dzięki czemu to od nas zależeć będzie to, czy za ich pośrednictwem uda się nam przyciągnąć do siebie naszych odbiorców i przekonać ich do dokonania zakupu (lub czegokolwiek innego).
  • Jesteśmy w stanie rozdać je każdemu. Nie musimy przeprowadzać dogłębnych badań rynkowych i dbać o to, by dokładnie wskazać target ulotek. Jesteśmy w stanie robić to na bieżąco (na przykład wręczając je tylko kobietom w ściśle przez nas określonym wieku).
  • Są bardzo elastyczne. Można je wykorzystać w formach reklamy bezpośredniej (a zatem rozdając je na ulicy czy gdziekolwiek indziej), bądź też tych re-marketingowych (rozdawać je osobom wychodzącym z naszego sklepu bez zakupów). Możemy też zachęcać za ich pośrednictwem do kolejnych zakupów, na przykład poprzez dołączenie ich do paczki z już dokonanym zakupem. Możemy też wkładać je do skrzynek pocztowych mieszkańców większych osiedli. Możliwości są niezliczone, a ogranicza nas tutaj jedynie nasza własna kreatywność.

Warto wiedzieć: postawienie na ulotki wcale nie wyklucza inwestowania w inne formy reklamy. Wręcz przeciwnie – ulotki idealnie współgrają z praktycznie każdym z nich. Co więcej, za ich pośrednictwem można stymulować inne kampanie marketingowe – na przykład zachęcając do korzystania z kodów promocyjnych w sklepach internetowych.

Ile za nie zapłacimy?

Ile kosztuje druk ulotek? To pytanie, na które nie można odpowiedzieć wprost. Cena wydruku zależy bowiem od wielu różnych czynników. U jej podstaw leży wybór drukarni – na rynku działa ich bardzo wiele. Jedne są bardziej doświadczone, inne mniej. Te pierwsze są zwykle droższe, jednak są w stanie zagwarantować wysoką jakość wydruku, papieru i wszystkiego, co może być w tym wszystkim najważniejsze.

Na ostateczny koszt wydruku ulotek składa się wiele innych czynników ściśle związanych z tymi właśnie ulotkami. Po pierwsze – chodzi tutaj o ich format. Im on większy, tym więcej będzie nas kosztował wydruk. Wielkie znaczenie ma też ilość kolorów (istnieją ulotki czarno-białe, które są znacznie tańsze od ich kolorowych odpowiedników), ale też fakt, czy ulotka ma być zadrukowana jedno- czy dwustronnie. Bardzo często wpływ na ostateczny koszt ulotek ma również to, ile ich sztuk mamy zamiar wydrukować. Zazwyczaj schemat jest prosty – im więcej ulotek mamy w planach wydrukować, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy (cena każdej z nich).

Podsumowanie

Wiedząc, ile kosztuje druk ulotek jesteśmy w stanie odpowiednio rozplanować własną wielowarstwową kampanię marketingową. Szybko też zrozumiemy, że ich koszt nie jest na tyle duży, by z nich rezygnować. Niezależnie od tego, co zamierza się promować i na czym planuje się bazować własną kampanię marketingową, stanowią jej świetne uzupełnienie. Jeżeli więc tylko chcemy efektywnie działać w zakresie promowania własnego biznesu, produktu, sklepu, strony internetowej czy czegokolwiek innego, powinniśmy poważnie rozważyć postawienie na nie.

Oczywiście pamiętajmy w tym wszystkim o tym, że kluczem do efektywnego działania ulotek reklamowych jest odpowiedni ich projekt. Dlatego też postawmy na odpowiednią agencję marketingową, która zadba o to, by ulotka sprawdziła się w akcji i była częścią sprawnej, efektywnej i po prostu satysfakcjonującej nas kampanii marketingowej.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!