Co to jest konto Google Ads? Google to przedsiębiorstwo, które niemal każdy kojarzy z wyszukiwarką internetową. Nie ma się tak naprawdę czemu dziwić – to właśnie z niej zasłynęło i to ona jest tą najpopularniejszą na świecie. Tymczasem jednak sam amerykański koncern jest właścicielem mnóstwa usług, z których każdego dnia korzystają miliony użytkowników. Jedną z tych usług jest Google Ads, przeznaczone przede wszystkim dla użytkowników biznesowych. Czym jest konto w jego obrębie i co należy wiedzieć na jego temat? Kilka słów w tej kwestii powiemy w dzisiejszym wpisie.
Czym jest Google Ads i jak korzystać z własnego konta w jego obrębie?
Google Ads to system reklam kontekstowych powstały z inicjatywy Google – jednego z gigantów branży IT, który na przestrzeni lat zdominował wiele niszy, królując aktualnie na rynku dostawców kont e-mail, wyszukiwarki internetowej czy właśnie wydawców reklam. Co to jest konto Google Ads? To środek do korzystania właśnie z tego systemu. Konta w jego obrębie mogą posiadać wyłącznie firmy, gdyż wynika to z jego charakteru i specyfikacji. Bez problemu jednak można je założyć również na swoich kontach prywatnych – pod warunkiem, że w czasie rejestracji poda się swoje dane firmowe.
Jak korzystać z konta, które założy się w obrębie tej usługi? Kroki prowadzące do efektywnego zarządzania nim prezentujemy poniżej.
- Podajemy dane na temat strony firmowej – od tego tak właściwie rozpoczyna się praca w obrębie systemu. Można posiadać wiele stron internetowych i każdą z nich trzeba wprowadzić z osobna.
- Tworzymy jednostkę reklamową, wybierając przy tym treść reklam, wybierając produkty lub usługi ze swojej strony czy dobierając słowa kluczowe, które mają dla nas największe znaczenie. To wszystko składa się oczywiście na skuteczność konkretnej kampanii reklamowej. Ważne jest, by wycelować je w konkretną grupę odbiorców potencjalnie zainteresowanych usługami firmy.
- Ustalamy budżety, a zatem to, ile system jest w stanie pobierać pieniędzy z salda dziennie oraz miesięcznie. To właśnie tyle maksymalnie zabierze. Należy jednak pamiętać, że przy mniej popularnych frazach może być mu ciężko dopiąć do budżetu.
- Wybieramy, gdzie wyświetli się reklama – Google umożliwia promowanie się w wynikach wyszukiwania i na milionach stron partnerskich.
Tworzenie kampanii marketingowej w Google Ads jest bardzo proste. Należy jednak wiedzieć, że nie każda kampania jest efektywna. Jeśli statystyki nie są zadowalające, warto rozważyć skorzystanie z usług agencji interaktywnej, która zadba o to, by przynosiły one satysfakcjonujący rezultat, optymalizując je w sposób jak najbardziej właściwy.
Co jeszcze trzeba wiedzieć na temat własnego konta Google Ads?
Wiedząc już, co to jest konto Google Ads i jak z niego korzystać trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest ono integralną częścią ekosystemu Google. Oznacza to, że można mieć do niego dostęp za pośrednictwem danych używanych w dowolnej innej usłudze amerykańskiej korporacji, w tym między innymi Gmaila. Nie będzie to wymagało dodatkowej rejestracji, choć należy pamiętać, by oddzielić konta prywatne od firmowych. Tylko ze względów czysto technicznych, a nie dlatego, że jest to wymagane.
Aby móc korzystać z Google Ads, trzeba doładowywać swoje wirtualne konto, z którego to są pobierane środki na każdą kampanię. Choć doładowania można dokonać w dowolny sposób, nie da się zrobić tego po zakończonych kampaniach. Wszystko odbywa się w systemie pre-paid, w którym to trzeba posiadać środki na reklamę, by ta mogła się wyświetlać. Oczywiście Google wystawia faktury za wszystko, co wyda się w jego obrębie. Warto jednak wiedzieć, że faktury te nie są powiązane z płatnościami, a z rzeczywistym pobieraniem środków za kampanie. Oznacza to, że wpłacając 200 złotych danego miesiąca i nie wydając z niego ani grosza na reklamę, nie otrzyma się żadnej faktury. To istotne z punktu widzenia osób, które muszą rozliczać każdy przelew wychodzący.
Konto Google Ads, w razie potrzeby, zawsze można zlikwidować, choć tak właściwie jest to tożsame z jego zawieszeniem. Oznacza to, że nawet po jego likwidacji można je przywrócić, wraz z wcześniej utworzonymi w jego ramach kampaniami. Usunięcie konta to jednak dobry sposób na natychmiastowe wstrzymanie reklam, wyczyszczenie list marketingowych, ale i odzyskanie środków, które wpłaciło się w jego obręb. Te wracają na konto zazwyczaj w przeciągu miesiąca (choć samo Google daje sobie trzy miesiące na to, by zwrócić je konkretnemu użytkownikowi).
Podsumowanie
Konto Google Ads jest w dzisiejszych czasach czymś, co posiada niemal każdy szanujący się przedsiębiorca. Wszystko dlatego, że pochodzący od Google system stał się podstawą każdej internetowej kampanii marketingowej. Ciężko jest wyobrazić sobie skuteczniejszy od niego sposób na dotarcie do tak szerokiego i możliwego do dowolnego spersonalizowania grona odbiorców w tak bezpośredni, niemal natychmiastowy sposób. Właśnie dlatego warto wiedzieć, co to jest konto Google Ads i jakie są jego tajemnice. Najlepiej jeszcze zanim zacznie się z niego skorzystać i będzie się musiało przekonać o tym na swojej własnej skórze.