Co to jest Google Merchant?

Google

Co to jest Google Merchant? Promowanie własnego sklepu internetowego stanowi niemałe wyzwanie, zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji. Jednym z narzędzi, które wspomaga efektywną reklamę, jest Google Merchant. Na jakich zasadach funkcjonuje i czy warto z niego korzystać?

Spis treści :

Pozycjonowanie produktów za pomocą Google Merchant – na czym polega?

Google Merchant to jedno z narzędzi Google, które ma na celu promowanie, jednak nie danego sklepu internetowego (choć pośrednio, oczywiście, też), a konkretnego produktu. Jest ono przeznaczone dla osób, które prowadzą własny sklep online, a zarazem starają się efektywnie go pozycjonować. Google Merchant działa wyłącznie w przeglądarce Google, jednak to nie powoduje, że traci na popularności. Wszystko dlatego, że to właśnie ta wyszukiwarka cieszy się największym powodzeniem wśród internautów. Jak dokładnie działa Google Merchant? Otóż za jego pomocą możemy wyświetlać reklamy, które pojawiają się na samym początku wyszukiwań. Dotyczą one konkretnych fraz. Przykładowo, wpisując w wyszukiwarkę „sukienka w kwiaty”, wyświetlonych zostanie kilka propozycji, w które możemy kliknąć i – już z poziomu sklepu – dokonać zakupu. Co ciekawe, zwykle propozycje produktów dotyczą różnych przedziałów cenowych – w Google Merchant pojawiają się zarówno tańsze, jak i droższe produkty. Pozostałe wyszukiwania wyświetlimy, wchodząc w sekcję Zakupy. 

Jak korzystać z Google Merchant?

Z narzędzia, jakim jest Google Merchant, mogą korzystać właściciele sklepów internetowych, bez względu na to, jak szeroki asortyment posiadają w ofercie. Muszą jednak spełnić pewne wymogi techniczne. Konieczne jest bowiem konto Google i połączone konta Google Merchant Center i Google AdWords. Po założeniu konta można utworzyć i przesłać dane produktu np. w formacie pliku danych lub za pomocą Google Content API for Shopping. Prowadzenie kampanii jest niezwykle proste i przebiega w bardzo elastyczny sposób. Powodem jest fakt, iż możemy ustalać dowolne stawki, kategoryzować oraz wykluczać niektóre produkty z oferty. Oznacza to, że za pomocą Google Merchant mamy możliwość promowania całego szeregu produktów, lecz możemy też postawić na jeden z nich. Oczywiście, Google ma pewną kontrolę nad produktami, które będą promowane w ten sposób. Wgrane przez nas pliki muszą zostać zaakceptowane i dopiero wtedy mogą trafić do sprzedaży. Wybrane pliki Google może też odrzucić, jednak zawsze podaje przy tym przyczynę odrzucenia. Mamy więc możliwość skorygowania błędów i wgrania plików na nowo. Weryfikacja, jaką przeprowadza Google, ma na celu wprowadzenie do oferty wyłącznie pewnych, dobrych produktów. Ponadto, Google weryfikuje sklep internetowy, w którym są one sprzedawane. Tutaj ponownie – chodzi o to, aby klient nie został oszukany, a więc między innymi o to, aby odrzucić sklepy, które w rzeczywistości nie istnieją.

Czy warto korzystać z Google Merchant?

Pozostaje pytanie, czy rzeczywiście warto korzystać z narzędzia, jakim jest Google Merchant? Otóż z jednej strony może okazać się ono bardzo pomocne w promowaniu poszczególnych produktów, z drugiej strony wymaga sporego nakładu pracy, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Google Merchant to doskonałe narzędzie, dzięki któremu możemy promować nasze produkty w niemal każdej kategorii. Nie ulega wątpliwości, że klienci bardzo chętnie korzystają z takiej opcji reklamy i dokonują zakupów, nie wchodząc na dalsze strony internetowe. Pozwala to także wypromować sklep internetowy, bowiem zainteresowany produktem klient być może będzie chciał kupić także coś innego, co znajduje się z asortymencie firmy. Z drugiej strony Google Merchant wymaga odpowiedniego podejścia oraz sporej ilości pracy, włożonej w promowanie produktów. Obowiązuje tutaj zasada – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Oznacza to, że musimy dobierać produkty tak, aby stanowiły one swoistą wizytówkę sklepu. Bardzo istotne jest zarządzanie cenami i dopasowywanie ich do warunków rynkowych. Google Merchant to narzędzie, z którego bardzo chętnie korzystają duże firmy, zatem konkurencja jest naprawdę spora. Zazwyczaj prowadzeniem kampanii marketingowych z użyciem tego narzędzia zajmują się profesjonaliści. Choć wydaje się ono proste w obsłudze, w rzeczywistości wymaga posiadania fachowej wiedzy z zakresu psychologii marketingu. Musimy również określić grupę docelową, do której produkt ma trafić, jednocześnie promując nasz sklep. 

Google Merchant – sposób na promocję w sieci

Google Merchant może stanowić doskonałe uzupełnienie tradycyjnej reklamy internetowej. Pamiętajmy jednak, iż nie jest to wyłącznie narzędzie do promowania produktów. Musimy postawić także na pozycjonowanie sklepu internetowego, aktywną promocję na portalach społecznościowych czy pozyskiwanie linków. To tylko niektóre sposoby na reklamę. Marketing internetowy nie może więc ograniczać się wyłącznie do jednego, konkretnego działania. Choć Google Merchant może przynosić sklepom online duże korzyści, to jednak musi być uzupełniany innymi formami promowania w internecie. W przeciwnym razie trudno mówić o efektywnej reklamie. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!