fbpx

Blog firmowy - dlaczego powinno się go prowadzić?

Content Marketing

Blog firmowy – dlaczego powinno się go prowadzić? Modne kilkanaście lat temu blogi miały zupełnie inny wydźwięk niż te, które czytamy obecnie. Wówczas internetowe pamiętniki pozwalały na nawiązywanie nowych znajomości, stworzenie własnej przestrzeni i samodzielne pisanie barwnych opowieści, które czytali inni internauci. Aktualnie z blogów możemy czerpać wiedzę, rozwijać zainteresowania i poszerzać swoje horyzonty. Mają one również funkcję marketingową, która chętnie wykorzystywana jest przez firmy z każdej branży. Czy jest to narzędzie, któremu warto poświęcić czas? Jak blog firmowy może wpłynąć pozytywnie na całą działalność i zwiększyć zyski? Czy lepiej prowadzić bloga samemu, czy zlecić to komuś innemu?

Zalety bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego niesie za sobą wiele zalet. Może to być jednocześnie miejsce, które przyniesie korzyści zarówno marce, jak i użytkownikowi sieci. Tworząc ciekawe, angażujące wpisy w łatwy sposób można zjednać sobie stałych czytelników, którzy jednocześnie z czasem obdarzą firmę zaufaniem. Będą mogli również dowiedzieć się czegoś o branży “od zaplecza” i uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Co więcej, publikując bogate merytorycznie posty i przedstawiając informacje w sposób rzetelny łatwo jest stworzyć profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa. Silna pozycja eksperta branży w szybki sposób może zostać jeszcze bardziej ugruntowana dzięki wysokiej jakości tekstom. Pozwala to wyróżnić się spośród konkurencji i ofiarować swoim klientom pewną wartość dodaną, którą z pewnością docenią. Osoby szukające informacji o danym produkcie czy usłudze zwracają uwagę na kompetencje pracowników i na to, co firma sobą reprezentuje. Warto więc zadbać o pozytywne pierwsze wrażenie i pokazać się od jak najlepszej strony.

Promocja firmy za pomocą bloga

Prowadząc bloga firmowego można zyskać doskonałą przestrzeń na dodatkowe działania marketingowe. Po opublikowaniu nowego wpisu warto umieścić informację o nim na wszystkich firmowych mediach społecznościowych. Na stronie warto jest umieścić formularz do zapisu do newslettera, w którym oprócz informowania o nowych postach można przestawiać aktualne promocje czy oferty specjalne. W samej treści artykułów warto też umieszczać linki wewnętrzne do swoich produktów czy świadczonych usług. 

Blog firmowy - dlaczego powinno się go prowadzić?

Pozycjonowanie a blog firmowy

Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania stron jest wartościowy content o znacznej objętości. Google pozytywnie ocenia również fakt systematycznego aktualizowania witryny oraz jej ciągły rozwój. Prowadząc bloga firmowego można więc mieć ogromny wpływ na poprawę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Tworząc nowe artykuły nie tylko zwiększy się ogólna objętość treści, ale i powstaną nowe podstrony. Regularne publikacje będą uznawane jako nieustanne aktualizowanie strony, co dla algorytmu będzie oznaczało, że serwis ciągle rośnie i nieustannie się rozwija. Zdobywając nowych czytelników z pewnością będą oni udostępniać linki prowadzące do wpisów na swoich kanałach. Tym sposobem można łatwo pozyskać wartościowe linki, co również będzie miało wpływ na poprawę pozycji w Google. 

Kolejnym aspektem mającym bardzo duży wpływ na SEO są słowa kluczowe. Umieszczając je we wpisach i odpowiednio nasycając nimi tekst można znacznie poprawić zajmowane miejsce w rankingu wyszukiwań. Pisząc artykuły warto skupić się na frazach z tak zwanym długim ogonem, które są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Wówczas Google wysoko je wypozycjonuje, dzięki czemu użytkownicy szukając odpowiedzi na swoje pytanie trafią na stronę firmy. Zachęci to odbiorców do zapoznania się z ofertą i do skorzystania z usług. 

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Blog firmowy to wszechstronne i bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Ma wpływ na wiele kluczowych aspektów, przede wszystkim na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Osiągnięty w ten sposób cel będzie długotrwały i bardzo stabilny. Regularne publikowanie unikalnych wpisów wysokiej jakości przyciągnie nie tylko algorytm Google ale i wielu czytelników. Marki zazwyczaj pracują na swoją dobrą renomę przez miesiące, a nawet lata. Decydując się na prowadzenie bloga firmowego można znacznie przyspieszyć ten proces. Artykuły zawierające nowinki z branży czy podstawy działalności w danej gałęzi są często poszukiwane przez internautów, co można wykorzystać i wygenerować na swoim portalu bardzo duży i wartościowy ruch. Dodatkowo, posiadając takie medium wyłącznie do publikacji własnych treści można stworzyć prawdziwą relację z klientem, który obdarzy markę zaufaniem i będzie polecał ją innym. W ten sposób można napędzać swoją markę na wielu płaszczyznach, a jednocześnie zoptymalizować swój budżet poprzez zminimalizowanie wydatków na reklamy w zewnętrznych portalach.

Nie każda firma może pozwolić sobie na zatrudnienie dodatkowego pracownika do pisania treści na blogu. Nie każda też chce w swojej strukturze tworzyć dodatkowy dział, poświęcony na content marketing. Wówczas warto oddać to zadanie specjalistom copywritingu, którzy zrobią porządny research i będą tworzyć tematyczne treści z zachowaniem zasad SEO. Niezależnie od tego, kto rzeczywiście będzie prowadził firmowego bloga, pewne jest to, że warto podjąć takie działania i dbać o regularne dodawanie treści.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!