Social marketing – co to jest? To inaczej SMM działania marketingowe, których celem jest uzyskanie ruchu na stronie internetowej za pomocą takich mediów jak np. Facebook, YouTube. Media społecznościowe to skuteczne narzędzie marketingowe pozwalające dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Ponadto mogą mieć istotny wpływ na kształtowanie się opinii użytkowników o firmie, produkcie czy marce.
Czym jest marketing w mediach społecznościowych – SMM?
Ogólnie rzecz biorąc, media społecznościowe odnoszą się do witryn i aplikacji na urządzenia mobilne, które umożliwiają tworzenie i udostępnianie treści między użytkownikami witryny lub aplikacji. Interakcja, która ma miejsce między użytkownikami, z reguły jest nieograniczona i odbywa się w czasie rzeczywistym. Bardzo ważną kwestią jest również odpowiedni dobór portali społecznościowych. Najlepszym wyborem jest ten, w którym większość ludzi będzie zainteresowana określonymi produktami lub usługami.
Social marketing – zastosowanie w rozwijaniu biznesu
Obecnie większość firm tworzy własne witryny, społeczności w wielu popularnych sieciach społecznościowych, za pośrednictwem, których wchodzą w interakcję z odbiorcami docelowymi. Jednocześnie, mimo że Internet jest integralną częścią biznesu, nie wszystkie firmy efektywnie wykorzystują narzędzia marketingu internetowego i portale społecznościowe. Nie bez powodu mówią, że gdy firma nie ma social marketingu, nie istnieje. Do niedawna teoria ta dotyczyła tylko jednostek. Ale teraz można go zastosować również do przedsiębiorców. Marketing w mediach społecznościowych buduje relacje z klientami.
Social marketing to potężny sposób na zwiększenie świadomości marki, zbudowanie bazy lojalnych obserwujących, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych. Klienci spędzają już dużo czasu i kontaktują się z różnymi markami za pośrednictwem mediów społecznościowych. A jeśli dana firma nadal nie komunikuje się z odbiorcami przez: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin czy YouTube, prędzej czy później może stracić lojalność swoich odbiorców, a jednocześnie przegrać z konkurencją.
Oprócz bezpłatnej publikacji postów (tekstów, filmów, obrazów i innych rodzajów treści), które stymulują zaangażowanie odbiorców, SMM obejmuje również promocję poprzez płatne reklamy w sieciach społecznościowych.
Marketing w mediach społecznościowych pomaga osiągnąć wiele celów:
- Przyciąganie ruchu do witryny
- Wzrost sprzedaży
- Zwiększenie świadomości marki
- Kreowanie wizerunku marki
- Poprawa jakości komunikacji i interakcji z odbiorcami docelowymi.
Im większa grupa odbiorców w mediach społecznościowych, tym łatwiej będzie wypełnić lejek sprzedażowy ruchem przychodzącym i zwiększyć sprzedaż. Można wykorzystać media społecznościowe do promowania swoich treści, jako idealnego kanału do reklamowani najlepszych treści z witryny lub bloga. Gdy zbuduje się lojalnych odbiorców, można mieć pewność, że czytelnicy od razu znajdą świeżo opublikowane treści.
Ponadto angażujące treści na blogu pomogą zdobyć znacznie więcej obserwujących. Marketing treści i SMM wspaniale się uzupełniają pod względem efektywności. Ponadto content marketing wykorzystuje przekształcenie treści.Takie podejście pozwala zwiększyć zasięg grupy docelowej i maksymalnie wykorzystać jeden element treści.
Świadomość marki jest ważnym celem strategicznym firmy. I tutaj portale społecznościowe mają dużą przewagę nad mediami, radiem i telewizją. Po pierwsze, to niski koszt jednego kontaktu: jednego klienta można przyciągnąć taniej niż w jakikolwiek inny sposób, aby zebrać własną grupę, stworzyć wydarzenie lub wyeksponować wydarzenie, nie trzeba inwestować ogromnych środków. A po drugie, wszystko jest ograniczone czasem poświęconym na zamieszczanie informacji i dostarczanie jej potencjalnym konsumentom usług lub towarów.
Aktywnie promując profile w mediach społecznościowych, łatwiej jest znaleźć nowych klientów i zachęcić ich do reklamowania produktu lub usługi. Media społecznościowe będą wykorzystywane do przekierowywania użytkowników na stronę firmową, strony produktowe lub blogowe.To także idealne miejsce do komunikacji z ustaloną grupą klientów, budowania relacji między marką a konsumentem.
Zależy to od kilku czynników: budżet, jaki można przeznaczyć na kampanię w mediach społecznościowych
- Jakich efektów się oczekuje, na przykład: czy wzrost ruchu na stronie głównej lub rozpoznawalność profilu?
- Na jakim etapie rozwoju jest firma. Social marketing to jedna z możliwości promocji w Internecie.
- Szybkość rozpowszechniania informacji
- Umiejętność budowania relacji z klientami.
Trzeba zadbać o udostępnianie linków do treści innych osób. Pomimo tego, że SMM wiąże się z wykorzystaniem i promocją jego unikalnych treści, linki do zewnętrznych zasobów mogą być bardzo przydatne. Jeśli ma się pewność, że źródło zewnętrzne oferuje czytelnikom przydatne i cenne informacje, które na pewno im się spodobają. Linki do zewnętrznych źródeł zwiększają poziom zaufania i niezawodności. Plus można również uzyskać linki do swojego profilu lub strony internetowej.