fbpx

Pozycjonowanie - jak działa?

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie – jak działa? Każda strona internetowa wymaga odpowiedniej optymalizacji pod konkretną wyszukiwarkę, przy czym najczęściej wyszukiwarką tą jest Google. Ideą pozycjonowania stron internetowych jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce – najlepiej, jeśli witryna znajdzie się na pierwszej, ewentualnie drugiej stronie wyszukiwań. Jak dokładnie działa pozycjonowanie stron internetowych i na czym polega?

W jakim celu pozycjonuje się strony internetowe?

Na początek zastanówmy się, po co właściwie optymalizujemy stronę internetową? Otóż główną ideą jej posiadania jest pozyskanie klienta, co można uczynić jedynie poprzez zwiększenie widoczności danej witryny. Miejmy na uwadze, że zachowania internautów są dosyć typowe – zwykle sprawdzają oni maksymalnie trzy pierwsze strony wyszukiwań, po wpisaniu w Google konkretnej frazy. W praktyce oznacza to, że jeśli nasza witryna znajduje się na dalszym pozycjach wyszukiwań, nie będzie często odwiedzana przez internautów. Pozycjonowanie stron ma więc na celu uwidocznienie witryny, która staje się dostępna dla każdego zainteresowanego. Samo pozycjonowanie stanowi jeden z ważniejszych elementów marketingu internetowego, bowiem posiadanie własnej witryny nie ma większego sensu, jeśli nie jest ona widoczna dla użytkowników.

Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

Obecnie pozycjonowanie stron internetowych wygląda zupełnie inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Niegdyś bowiem wystarczyło umieścić w kodzie odpowiednie słowa kluczowe, aby witryna znajdowała się na jak najwyższych pozycjach wyszukiwań. Ponadto, Google akceptowało linki słabej jakości oraz teksty, które w rzeczywistości były czytelne wyłącznie dla algorytmów, lecz nie dla ludzi. Dziś jednak pozycjonowanie strony internetowej ma znaczenie zarówno w kontekście algorytmów wyszukiwarki, jak i samego użytkownika. Chodzi bowiem o to, aby witryna była czytelna i dostarczała wartościowych informacji. Google promuje strony, na których internauci mogą znaleźć potrzebne im wiadomości, usługi czy towary. Unika natomiast reklamowania tak zwanych stron widmo, które – choć wyglądają jak każda inna witryna – nie są aktualizowane na bieżąco. Oczywiście, pozycjonując strony, w dalszym ciągu musimy brać pod uwagę algorytmy, jakimi kierują się wyszukiwarki, a w szczególności Google. Niemniej jednak są one spójne z oczekiwaniami internautów, w przeciwieństwie do tego, co miało miejsce jeszcze jakiś czas temu.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Wiadomo już, jak działa pozycjonowanie stron internetowych, pozostaje więc pytanie, jakie właściwie kroki należy podjąć, aby nasza witryna zajmowała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej? Otóż samo pozycjonowanie ma charakter wieloaspektowy – nie sposób pozycjonować strony wyłącznie treścią, grafiką czy linkami. Działania te powinny uzupełniać się nawzajem, co pozwala uzyskać zadowalające efekty.

Wartościowy content

Każda, dobrze zoptymalizowana strona internetowa, musi posiadać wartościowy z punktu widzenia użytkownika content. Chodzi tutaj przede wszystkim o treści, które umieszczamy na stronie. Zadbajmy, aby były one unikalne, występowały w nich frazy kluczowe oraz zawierały informacje, które potrzebne są potencjalnemu klientowi. Poszczególne treści nie mogą być zbyt długie – krótkie teksty czytamy o wiele chętniej. Z drugiej strony musimy w nich zawrzeć wszystko, co istotne. W żadnym wypadku nie dublujmy treści, nawet jeśli pochodzą one z innych stron internetowych, tworzonych przez nas. Wartościowy content ma ogromną wartość, gdyż z jednej strony jest użyteczny dla internauty, z drugiej strony dla wyszukiwarek internetowych.

Odpowiednio dobrana grafika

Strony internetowe, na których znajdziemy ciekawą grafikę, są o wiele atrakcyjniejsze zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i wyszukiwarki. Oczywiście, poszczególne obrazy muszą być odpowiednio sformatowane, a także obrobione we właściwy sposób. Ich ilość nie może być też zbyt duża, chyba że tworzymy na przykład stronę internetową dla fotografa, a zdjęcia prezentują jego portfolio. Pamiętajmy, aby umieścić grafikę w odpowiednich miejscach na stronie – zarówno w aktualnościach, jak i w poszczególnych zakładkach.

Linkowanie 

W kontekście optymalizacji strony internetowej dużą rolę odgrywają linki. Pozyskujemy je na różne sposoby, lecz pamiętajmy, aby były umieszczone na wartościowych stronach internetowych. Tego typu linki promuje wyszukiwarka Google, w przeciwieństwie do linków, pochodzących z platform systemu wymiany linków. Linkowanie możemy podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne – w kontekście pozycjonowania należy pamiętać zarówno o jednym, jak i o drugim. 

Aspekty techniczne

Pozycjonując stronę, zwracajmy uwagę na jej aspekty techniczne, a przede wszystkim na bezpieczeństwo. Google promuje witryny, posiadające odpowiednie certyfikaty, na przykład SSL. Dzięki temu zadbamy o bezpieczeństwo internautów i ich danych, a także zwiększymy szansę na to, aby nasza witryna zajęła wysokie miejsce w wyszukiwarce internetowej. Aspekty bezpieczeństwa są szczególnie istotne, gdy prowadzimy sklep internetowy. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!