Planer słów kluczowych : pozycjonowanie, a i ogólnie marketing stron internetowych jest procesem, na który składa się wiele działań prowadzących do tego, by strona, blog lub sklep internetowy trafił na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zwykle chodzi w nim o Google, które w tym momencie jest najpopularniejszą wyszukiwarką w światowym Internecie. Niezależnie jednak od tego, co chcemy pozycjonować i w jaki sposób będziemy to robić, zdecydowanie największe znaczenie w tym wszystkim mają odpowiednie słowa kluczowe. Na czym polega ich istota? Dlaczego warto o nie zadbać i jakie narzędzie jest nam w stanie w tym pomóc? O tym wszystkim zamierzamy powiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie.
Dlaczego warto zadbać o odpowiednie słowa kluczowe?
Opracowanie zestawu słów kluczowych, na których zamierzamy się skupić jest podstawą przeprowadzania skutecznych, przynoszących właściwy efekt i optymalnych internetowych kampanii marketingowych. Wybranie tych odpowiednich jest nam w stanie przynieść całe mnóstwo korzyści – niezależnie od tego, czy w przyszłości zamierzamy pozycjonować naszą stronę lub sklep, czy też planujemy zainwestować w reklamę kontekstową. Z jakich powodów zatem powinniśmy poświęcić czas na dobranie odpowiednich słów kluczowych? Główne powody przedstawiamy poniżej.
- Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pozwolą nam przygotowywać optymalne treści. Takie, które będą w stanie poruszać zagadnienia rzeczywiście interesujące potencjalnych odbiorców. To wokół tych słów kluczowych mogą koncentrować się nasze teksty i to one powinny definiować strukturę tychże tekstów.
- Umożliwią nam zaoszczędzenie na kampaniach reklamowych. Jeżeli zadbamy o odpowiedni dobór słów kluczowych, nie będziemy musieli testować różnych rozwiązań w zakresie reklamy kontekstowej. Nie zainwestujemy również w pozycjonowanie nastawione na te słowa, które nie mają szans przynieść nam odpowiedniej widowni. Pamiętajmy, że niektóre słowa kluczowe mogą brzmieć ciekawie, atrakcyjnie i mogą stwarzać wrażenie takich mogących przynieść wymierne korzyści, a w rzeczywistości okazują się mało popularne. Przynajmniej pod kątem konwersji.
- Pozwolą nam poznać trendy w naszej branży. Jeżeli zajmiemy się doborem odpowiednich słów kluczowych, przy okazji dowiemy się, czego oczekują nasi odbiorcy i czego szukają w wyszukiwarkach internetowych (to właśnie na to będziemy w stanie nakierować naszych odbiorców). W szczególności jeśli sięgniemy po planer słów kluczowych, który w doskonały sposób nam to wszystko ułatwi.
- Oszczędzimy mnóstwo czasu. Zadbanie o słowa kluczowe zawczasu pozwoli nam ukierunkować nasze wysiłki w odpowiednią stronę. Dzięki temu nie będziemy tracić czasu na działania z góry skazane na niepowodzenie.
Jeśli więc tylko zastanawiamy się nad wystartowaniem kampanii marketingowej w Internecie, wybranie odpowiednich słów kluczowych powinno być czymś, od czego zaczniemy. Dzięki temu nasze dalsze działania będą efektywne, optymalnie wykorzystujące nasz własny budżet, który będziemy mieli na celu przeznaczyć na ten właśnie cel.
Jak działa i na co pozwala ich planer słów kluczowych?
Planer słów kluczowych jest narzędziem, które zostało udostępnione oficjalnie przez Google celem tworzenia skutecznych i przynoszących oczekiwane efekty reklam w systemie Google Ads. Tak naprawdę jednak wcale nie trzeba wykorzystywać go do tworzenia tych reklam. Pozyskane za jego pośrednictwem informacje możemy bowiem wykorzystać również do pozycjonowania naszej witryny internetowej. O ile oczywiście będziemy wiedzieć, jak je zinterpretować i w jaki sposób przełożyć je na konieczne do wdrożenia działania pozycjonerskie.
Planer to przede wszystkim narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie łatwo i szybko przeanalizować słowa kluczowe. Dostarcza nam mnóstwo informacji na temat opłacalności każdego z nich, ale też wiele sugestii związanych z popularnością tych słów kluczowych. Oczywiście wszystkie dane trzeba dostosowywać do własnych potrzeb i odpowiednio przesiewać. W taki sposób, aby móc realizować swoje własne plany i dążenia. Należy przy tym brać pod uwagę wiele parametrów, w tym między innymi (a może przede wszystkim) konkurencję, posiadany przez siebie budżet i to, jakich efektów finalnie się oczekuje.
Podsumowanie
Jeżeli chcemy umiejętnie zadbać o pozycjonowanie własnego bloga, strony internetowej czy sklepu, musimy je odpowiednio rozplanować. W taki sposób, by wiedzieć, pod jakim kątem je przeprowadzać. Kluczowe w tym wszystkim okazuje się dobranie odpowiednich słów kluczowych, które to zdefiniują koszt całego przedsięwzięcia, ale też zdeterminują efekty, na jakie finalnie będziemy mogli liczyć. Oczywiście w opracowywaniu listy słów kluczowych, na których będziemy się skupiać nie musimy być sami. Po pierwsze bowiem, możemy sięgnąć po planer słów kluczowych. Po drugie zaś, możemy sięgnąć po usługi profesjonalistów, którzy – również przy jego udziale – będą w stanie pomóc nam w zbudowaniu takiej bazy słów kluczowych, którym pozwoli nam wykorzystać w pełni potencjał pozycjonowania czy reklamy bezpośredniej w wyszukiwarce.