fbpx

Narzędzia SEO Google

Marketing Pozycjonowanie stron

Narzędzia SEO Google. Google jest jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie i zapewnia wiele narzędzi i usług dla SEO i webmasterów, reklamodawców, blogerów itp. Wszystkie narzędzia są przeznaczone do różnych celów i mogą zapewnić bardzo cenne informacje, statystyki i sugestie dotyczące optymalizacji stron pod kątem lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Poniżej znajdują się przykłady najbardziej użytecznych narzędzi SEO Google.

Narzędzia SEO Google dla webmasterów – Search Console

Umożliwia webmasterom szczegółowe przeglądanie szeregu raportów dotyczących widoczności określonych stron serwisu przez wyszukiwarkę. Na przykład w panelu można sprawdzić stan indeksowania, podejrzeć wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony, znaleźć zapytania przynoszące ruch, wyświetlić błędy indeksowania, a także mieć szereg innych wskaźników, które pozwalają poprawić witryny za pomocą robots.txt, map witryn i wybrać główny serwer lustrzany. Wszyscy eksperci sieci zalecają korzystanie z Google Search Console. Dzięki temu narzędziu optymalizacja strony pod wyszukiwarki nie będzie problemem.

Co potrafi narzędzie SEO Google Search Console?

  • Analizuje prośby, linki zewnętrzne i wewnętrzne.
  • Sprawdza stan indeksowania i poszukuje błędów na stronie.
  • Zoptymalizuje zakres metryk, aby móc prowadzić promocję strony SEO.
  • Skanuje strony internetowe, aby sprawdzić dostępność robota.

Poza tym Search Console to przydatne narzędzie do usuwania adresów URL w Google. Jeśli znajdzie się witrynę lub stronę w wyszukiwaniu, która straciła na aktualności, można przesłać odpowiednie żądanie do Google. Jest to cenne narzędzie, ponieważ natychmiast informuje o sukcesie. Wraz z nim uda się zapomnieć o problemach z optymalizacją strony pod wyszukiwarki. Kreator będzie mógł dowiedzieć się o ogólnym stanie witryny i co najważniejsze, dokładnie zrozumie, gdzie należy wprowadzić zmiany, aby zasób zaczął otrzymywać większy ruch z wyszukiwania.

Narzędzie SEO Google do śledzenia i analizy ruchu Google Analytics

Korzystając z tego narzędzia uda się monitorować dokładne statystyki związane z odwiedzającymi stronę internetową. Google Analytics pozwala zrozumieć, jakie treści najlepiej publikować w danym zasobie. Pomoże zrozumieć, czy spadek ruchu (lub wzrost) jest związany z aktualizacją algorytmu Google. Google Analytics to świetne narzędzie do analityki internetowej.

Co oferuje narzędzie Google Analytics?

  • Ilu nowych użytkowników znajduje się w danym zasobie, a ilu wróciło?
  • Skąd pochodzą użytkownicy i jak trafili na daną stronę?
  • Jak długo są na stronie?
  • Czy istnieje wiele odmów dotyczących zasobu?

Dzięki temu narzędziu można samodzielnie prowadzić audyt użyteczności witryny: śledzić ruch i sprawdzaj statystyki odwiedzających. Pomoże to lepiej ocenić, jakie treści wchodzą i opracować strategię publikacji.

Narzędzie SEO Google Keyword Planner dla słów kluczowych

Wybór słów kluczowych jest ważnym punktem w promocji strony internetowej. Istnieje wiele usług, które rzekomo pozwalają na zdefiniowanie kluczowych zapytań. Do przeglądania słów kluczowych Keyword Planer pozostaje najlepszym, bezpłatnym narzędziem Google, za pomocą którego można wybrać odpowiednie frazy.To narzędzie będzie przydatne dla marketerów, twórców stron internetowych i specjalistów SEO.  

Co może zrobić Keyword Planer?

  • Szuka słów kluczowych według frazy, witryny lub kategorii.
  • Dobór słów kluczowych lub fraz na podstawie już istniejących.
  • Analiza statystyk dla określonych słów.
  • Przewidywanie liczby wyświetleń (kliknięć) dla fraz kluczowych przy określonych stawkach i budżetach.

Semstorm – narzędzie do sprawdzania widoczności strony

Semstorm to narzędzie seo google dające możliwość sprawdzenia bieżącej widoczności strony internetowej a także ilości fraz kluczowych w przeciągu określonego okresu czasu. Słowa klucze są łączone z danymi lokalizacjami: państwo, miasto.To narzędzie ułatwiające wybór fraz o konkretnym potencjale, wskazuje cenne pytania i problemy. Doskonale sprawdza się do pisania artykułu seo na blogu firmowym.

PageSpeed Insights – szybkość ładowania witryny

Jeśli ktoś chce sprawdź szybkość ładowania strony internetowej, nie ma nic wygodniejszego niż to narzędzie. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ Google stawia na szybkie dostarczanie stron. W czasach korzystania z urządzeń mobilnych, takie narzędzie seo google to ważny czynnik oddziałujący na pozycję strony w Google, a także uznanie wśród odwiedzających. Poza ocenami w skali od 0 do 100 dla komputerów oraz urządzeń mobilnych, PageSpeed Insights udostępnia także czas wczytywania się konkretnych zasobów. Ponadto udziela rad jak poprawić szybkość ładowania się strony.

Ahrefs – narzędzia SEO Google i linkowanie

Narzędzie google Ahrefs przeznaczone jest do analizy profilu linkowego dla konkretnej strony internetowej. Umożliwia identyfikowanie nie tylko całej domeny, ale również poszczególnych podstron, gdzie obecne są odnośnik do monitorowanej witryny. Dzięki temu narzędzie Ahrefs jest niezwykle pomocne zarówno do kontrolowania profilu linkowego swojej strony, ale również konkurencji.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!