Jak zrobić pozycjonowanie w Google? Zaprojektowanie i stworzenie strony internetowej to dopiero połowa sukcesu. Witryna musi osiągnąć odpowiednią pozycję w wyszukiwarce internetowej, co jest możliwe dopiero po podjęciu stosownych kroków. Jak zrobić pozycjonowanie w Google? Oto kilka porad dla osób początkujących.
Czym jest pozycjonowanie stron www?
Nawet najpiękniej zaprojektowana strona internetowa nie będzie widoczna dla użytkownika, jeśli nie podejmiemy ku temu odpowiednich działań. Mowa oczywiście o pozycjonowaniu, dzięki któremu nasza witryna może zająć wyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej. Wyszukiwarką, z której obecnie najchętniej korzystają internauci, jest Google. Stąd też o pozycjonowaniu stron mówimy najczęściej w kontekście Google, a nie pozostałych wyszukiwarek, choć jest ich całkiem sporo. Pozycjonowanie strony internetowej polega na jej optymalizacji, tak aby znalazła się ona na pierwszej, drugiej, ewentualnie trzeciej stronie wyszukiwań. W przeciwnym razie będzie niewidoczna dla użytkownika, który zwykle nie przegląda już dalszych wyników. Pozycjonowanie strony internetowej możemy zlecić specjalistom bądź podjąć się tego zadania we własnym zakresie. Pamiętajmy jednak, że wymaga ono posiadania odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia, a także umiejętności sprawnego posługiwania się dedykowanymi narzędziami.
Jak zrobić pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony to wielopoziomowe działanie, dlatego trudno mówić o jego jednorazowym zrobieniu czy ustawieniu. Nie dysponujemy obecnie narzędziami, za pomocą których witryna pozycjonowałaby się samodzielnie. Wręcz przeciwnie – większość akcji musimy podjąć samodzielnie, wykorzystując do tego wiedzę teoretyczną oraz dedykowane programy, które daje nam na przykład Google. Zwróćmy uwagę na to, ze pozycjonowanie strony internetowej oznacza dosyć długi proces, który nie powinien być przerwany, jeśli nasza strona zajmie pożądane miejsce wśród wyszukiwań. Jak pozycjonować stronę www w Google?
Zarządzanie treścią i grafiką
Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, bardzo istotne jest zarządzanie treściami publikowanymi na stronie. Twórzmy teksty unikalne, które w żaden sposób nie będą powielać się z innymi. Stosujmy nagłówki, wyróżnienia, wypunktowania. Dzięki temu nasz tekst staje się przyjazny nie tylko wyszukiwarce, ale również użytkownikowi. Pamiętajmy o częstym publikowaniu nowych treści. Jeśli nasza strona ma charakter stricte informacyjny, może być to trudne, jednak z pomocą przychodzi wtedy blog, który będzie do niej podpięty. Pozycjonowanie stron odbywa się pod frazy kluczowe, o których doborze nie możemy zapomnieć. Niemniej istotne z punktu widzenia Google jest zarządzanie grafiką dostępną na stronie. Dodawane obrazy również powinny być unikalne – możemy na przykład wgrywać zdjęcia, które zrobimy we własnym zakresie. Grafiki muszą znajdować się w odpowiednich miejscach. Postarajmy się, aby zarówno przed, jaki pod nimi umieszczony został tekst.
Pozyskiwanie linków
Pozycjonowanie w Google opiera się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych oraz na linkowaniu wewnętrznym. Linkowanie wewnętrzne jest prostsze, ponieważ możemy umieszczać odnośniki do własnych produktów bądź usług. O wiele trudniej będzie nam pozyskać linki zewnętrzne. Pamiętajmy, że muszą one pochodzić z wartościowych stron, bowiem tylko takie promowane są przez Google. Uważajmy natomiast na strony, które same w sobie nie mają żadnej wartości, lecz znajdują się na nich duże ilości linków. Mowa tutaj o systemie wymiany linków, który jest stosunkowo popularny wśród osób, które samodzielnie pozycjonują swoją stronę internetową.
Wersja mobilna witryny
Stworzenie wersji mobilnej strony www pociąga za sobą dodatkowe koszty, dlatego nie każda firma decyduje się na taki krok. Powinniśmy jednak mieć świadomość, że Google promuje strony, które możemy swobodnie przeglądać na różnego typu ekranach. Co ciekawe, mobilność strony jest istotna także z punktu widzenia użytkownika. Trudno bowiem czytać na małym ekranie treści, które przystosowane są do znacznie większego formatu. Tymczasem dziś to właśnie na telefonach i tabletach najczęściej przeglądamy strony www. Jeśli więc nie posiadamy jeszcze wersji mobilnej, warto w nią zainwestować.
Narzędzie pomocne do pozycjonowania strony – Google Search Console
Pozycjonowanie strony internetowej zajmuje sporo czasu i wymaga częstego analizowania efektów podejmowanych działań. Niemniej jednak istnieje narzędzie, które może usprawnić pracę, a mianowicie Google Search Console. Program ten jest darmowy, a ponadto mogą z niego korzystać nawet osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych. Google Search Console pozwala nam generować raporty oraz podaje różnego typu dane statystyczne. Za jego pomocą możemy sprawdzić, jak indeksuje się nasza witryna. Niektórzy mówią nawet, że Google Search Console stanowi podstawowy audyt SEO, choć oczywiście jest to tylko narzędzie pomocnicze. Z drugiej strony, dodanie strony do programu nie zajmuje dużo czasu, stąd naprawdę warto to zrobić.