fbpx

Jak zrobić audyt strony?

Audyt SEO Pozycjonowanie stron

Jak zrobić audyt strony? Zanim tak właściwie na poważnie zajmiemy się pozycjonowaniem czy po prostu reklamowaniem naszej strony, bloga czy sklepu internetowego, powinniśmy upewnić się, że jesteśmy na to gotowi. Nie tylko musimy wiedzieć, z czym to się wiąże, ale i przygotować naszą stronę do tego, by robić to w sposób optymalny. Dobrze przygotowana do działań marketingowych strona to taka, której wypromowanie kosztuje mniej, zajmuje mniej czasu i jest po prostu znacznie przyjemniejsze. Ale od czego tak właściwie zacząć dostosowywanie je pod potrzeby czysto marketingowe? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – powinniśmy przeprowadzić jej audyt. Jak jednak to zrobić, by mieć pewność, że przyniesie on zamierzone efekty?

Od czego zacząć audytowanie własnej strony?

Jak zrobić audyt strony? To pytanie, które zastanawia każdą osobę chcącą dopracować swoją stronę do perfekcji i przystosować ją do tego, by albo promować ją w Internecie, albo też wywoływać u jej odwiedzających odpowiednie reakcje (zwane też konwersjami). Od czego więc powinniśmy zacząć, by przeprowadzić tenże audyt?

  1. Przestudiujmy to, jak pozycjonuje się strony internetowe. Choć nie zawsze, zazwyczaj audyt przeprowadza się przed pozycjonowaniem strony. Zanim podejdziemy do niego, dowiedzmy się, co owe pozycjonowanie zakłada i koniecznie zawrzyjmy najbardziej podstawowe jego aspekty w tym, co będziemy chcieli sprawdzić w audycie. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie podchodzić do prowadzenia strony i sklepu – nawet jeśli nie będziemy jeszcze kłaść nacisku na pozycjonowanie. Tutaj wystarczy kilka stałych zmian i korekt we własnym zachowaniu, by czerpać z tego korzyści.
  2. Zróbmy testy szybkości działania strony internetowej. To właśnie prędkość ładowania ma dziś największe znaczenie – tak dla czytelnika, jak i dla wyszukiwarki internetowej. To wszystko możemy sprawdzić przy użyciu darmowych narzędzi, w tym między innymi Google PageSpeed Insights.
  3. Prześwietlmy kod naszej strony. Musimy zwrócić uwagę na to, czy jest on poprawny, umiejętnie zoptymalizowany i nieobciążający serwerów. W ten sposób zadbamy o wiele innych aspektów, w tym szybkość ładowania się strony.
  4. Zwróćmy uwagę na treści. Treść to coś, po co nasi odwiedzający odwiedzają naszą witrynę internetową. Nic więc dziwnego, że zwraca się na nią szczególną uwagę. Audyt musi bardzo dokładnie ją prześwietlać, zwracając uwagę między innymi na to, czy wyczerpuje ona w pełni temat (jest odpowiedzią na to, czego odwiedzający może potrzebować i poszukiwać), czy jest napisana prostym językiem i czy jest odpowiednio sformatowana – tak, aby z łatwością dało się wyodrębnić z niej najbardziej przydatne informacje. Dobra treść to podstawa i jedna z podstawowych części skutecznego audytu strony.

Oczywiście musimy mieć na uwadze to, że dobry audyt niemal zawsze wykracza poza wszystkie cztery przedstawione wyżej punkty. Im bardziej kompleksowy okazuje się on być, tym więcej można na nim zyskać. Nie tylko marketingowo, ale i bardziej ogólnie.

Czy warto robić to samodzielnie?

Nic nie stoi na przeszkodzie w tym, by przeprowadzić audyt strony internetowej na własną rękę. Nie jest to coś nader skomplikowanego. Jest w tym jednak pewien haczyk. Samodzielne audytowanie swojej własnej strony internetowej zazwyczaj jest bardzo stronnicze i nieobiektywne. Inaczej w końcu patrzymy na coś, co sami zrobiliśmy i rzadko kiedy możemy powiedzieć, że w czasie tworzenia własnej strony popełniliśmy jakiś błąd. Abstrahując od tego, audyt często sprawdza te aspekty strony lub sklepu internetowego, na których po prostu się nie znamy. Nie każdy musi w końcu być ekspertem w kontekście kodu strony internetowej czy też rzeczy ściśle związanych z pozycjonowaniem i marketingiem.

Istnieje wiele firm, które zajmują się profesjonalnym przeprowadzaniem audytów stron internetowych. Faktem jest, że posiadają one swoje własne szablony i wytyczne, do których zazwyczaj przyrównują prowadzoną przez nas stronę. Pozwala im to robić w sposób kompleksowy i usystematyzowany. Poza tym wszystkim firmy tego typu posiadają doświadczenie i należytą wiedzę do kompletnego prześwietlenia strony. Często więc bardzo rozsądnym jest zainwestowanie w nie. Zwłaszcza że audyt jest usługą jednorazową, którą wykonuje się bez potrzeby wiązania się na dłużej z przeprowadzającą go firmą. To tylko przemawia za tym, by sięgnąć po usługi specjalistów.

Podsumowanie

Wiedząc, jak zrobić audyt strony będziemy mogli mieć świadomość co do tego, jak istotna w tym wszystkim jest skrupulatność, dokładność, ale i bezstronność. Musimy być w tym wszystkim bardzo drobiazgowi i zwracać uwagę na wszystko, co może mieć znaczenie tak w pozycjonowaniu strony, jak i w jej codziennym funkcjonowaniu i radzeniu sobie ze spełnianiem wymagań narzucanych przez klientów. Pamiętajmy, że aby wykonać audyt nie musimy uczyć się tego robić. Jako że jest to usługa jednorazowa, równie dobrze możemy ją zlecić profesjonalistom. Jest to nie tylko wygodne, ale i bardzo rozsądne. Zwłaszcza że tylko oni mogą podejść do naszej strony w sposób obiektywny.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!