fbpx

Jak zaprojektować dobre opakowanie?

Druk Marketing

Jak zaprojektować dobre opakowanie? Idąc do sklepu i robiąc zakupy często zdarza się tak, że niektóre produkty kupujemy „oczami”. Są takie rzeczy, które bardziej, ale i te, które mniej przyciągają do siebie uwagę. Szybko można więc zrozumieć, jak wiele do powiedzenia ma tutaj odpowiednio przygotowane opakowanie. Jak jednak je przygotować, by było ono odpowiednio atrakcyjne? Dlaczego w wielu przypadkach może ono mieć większe znaczenie niż sam produkt. O tym wszystkim porozmawiamy w naszym dzisiejszym wpisie.

Dlaczego opakowanie jest tak istotne?

Zanim tak w ogóle zaczniemy zastanawiać się nad tym, jak zaprojektować dobre opakowanie, powinniśmy zrozumieć znaczenie tego projektu. Dopiero wtedy będziemy w stanie podejść do tego z należytą starannością, skrupulatnością i dokładnością. Wtedy też będziemy mieć w tym wszystkim cel.

Opakowanie jest pierwszą rzeczą, jaką zobaczy nasz klient po spojrzeniu na półkę sklepową. Nie weźmie on do ręki produktu, który wyda mu się nieatrakcyjny. Zwłaszcza jeśli obok niego będzie leżała alternatywa dla niego, prezentująca się w bardziej zachęcający sposób. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest więc w stanie zainteresować klienta produktem, a przy okazji pokonać konkurencję. W szczególności tę najbardziej bezpośrednią. Umiejętnie zaprojektowane, może dawać klientowi znać nie tylko na temat tego, co w sobie zawiera. Może też wskazywać na cechy charakterystyczne dla nas, producenta produktu. Często to ono będzie wyznacznikiem naszego profesjonalizmu, dbałości o klienta, podążania za nowoczesnymi trendami, ale też po prostu dbałości o szczegóły. Klient może pomyśleć sobie, że jeśli ktoś tak bardzo dba o opakowanie swojego produktu, z pewnością zadbał też o jakość jego samego. Taka zaś myśl najczęściej prowadzi do właściwej sprzedaży.

Jak zaprojektować to właśnie opakowanie?

Oczywiście samo projektowanie opakowań wcale nie należy do najłatwiejszych, a w większości przypadków wymaga udziału profesjonalisty. To on musi bowiem przygotować odpowiedni projekt oraz wizualizację, która pokaże, jak to opakowanie finalnie będzie wyglądać (zanim odda się je do produkcji). Nie oznacza to oczywiście tego, że to jemu musimy przekazać całość prac nad opakowaniem. Oczywiście, jesteśmy w stanie to zrobić. Wcale jednak nie musimy. Poniżej kilka naszych porad, dzięki którym doprowadzimy do stworzenia idealnego opakowania.

  1. Zadbajmy o odpowiednią kolorystykę – kolory to coś podstawowego, co od razu rzuca się w oczy i co jest kojarzone z konkretną firmą i marką. Zadbajmy o to, by były unikalne i nieobecne na opakowaniach konkurencji, a jednocześnie przywodziły na myśl naszą firmę i w jakiś sposób kojarzyły się z produktem.
  2. Pomyślmy o kształcie opakowania – kształtem również można wiele przekazać. W wielu branżach pożądana jest prostota i schludność – w wielu innych ekstrawagancja i unikalność. Koniecznie pomyślmy tu też o praktyczności. Produkt trzeba bowiem postawić w sposób bezpieczny dla niego. Opakowanie nie musi być nudne, ale nie przesadzajmy z jego nietypowym kształtem i wyglądem./ 
  3. Zapewnijmy sobie zgodność z polskim prawem – pamiętajmy, że produkty muszą spełniać określane przez rząd wymagania. W naszym opakowaniu musimy więc znaleźć miejsce na kod kreskowy, ale też na wszelkie dane, do podania których jesteśmy zobligowani. To wszystko powinniśmy zawrzeć w miejscu czytelnym, ale w taki sposób, by nie zrywać z konwencją opakowania.
  4. Zaskoczmy! Dobrze byłoby, gdyby nasze opakowanie było w stanie czymś zaskoczyć potencjalnego klienta. Musi w jakiś sposób przyciągnąć wzrok i sprawić wrażenie, że ma on do czynienia z czymś innym, nowym. Czymś, co dopiero pojawiło się na rynku. Również wtedy, gdy produkt istnieje na nim już od dawna.

Oczywiście należy pamiętać, że zarówno nad pomysłem, jak i ostatecznym projektem warto pracować, starając się je udoskonalać. Nie warto więc podejmować ostatecznych decyzji z dnia na dzień – to wszystko wymaga odpowiednio dużo czasu. Dajmy go sobie i dokładnie wszystko przemyślmy, a na pewno nie będziemy żałować.

Podsumowanie

Wiedząc, jak zaprojektować dobre opakowanie jesteśmy w stanie w odpowiedni sposób wykorzystać pełny jego potencjał sprzedażowy. Jeśli będziemy podążać za nowoczesnymi trendami i stworzymy opakowanie nie tylko nowoczesne, ale i przykuwające do siebie uwagę, zmaksymalizujemy sprzedaż naszych produktów i zadbamy o satysfakcję naszych klientów. Jeszcze zanim ci zdecydują się na właściwy ich zakup. Dlatego też do projektu powinniśmy podejść na poważnie, nie zasłaniając się powiedzeniem, że „produkt się obroni”. Prawda, ale czy nie powinniśmy mu pomóc w tym, by miał ku temu szansę?

Oczywiście pamiętajmy, że projektowania opakowania nie musimy podejmować się na własną rękę. Pewnie – nasze pomysły mają tutaj olbrzymie znaczenie. Najlepiej jednak będzie, gdy praktyczną część związaną z ich wdrażaniem przekażemy profesjonalistom. Dopiero wtedy będziemy mogli mieć pewność, że wszystko przebiegnie po naszej myśli, a nasz produkt będzie odpowiednio przystosowany do przynoszenia nam wysokich przychodów.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!