fbpx

Jak stworzyć kampanię reklamową?

Marketing

Jak stworzyć kampanię reklamową? Żaden produkt czy usługa nie są dziś w stanie sprzedać się bez odpowiedniej reklamy. Planowanie i tworzenie strategii marketingowej stanowi jeden z podstawowych elementów działalności każdej firmy, która chce trafić do jak największej liczby klientów. Pozostaje pytanie, jak właściwie stworzyć dobrą kampanię reklamową?

Określenie celu i środków

Planowanie kampanii reklamowej musimy zacząć od określenia celów oraz środków, jakie jesteśmy w stanie na nią przeznaczyć. W kontekście celów pamiętajmy o docelowej grupie klientów, do której skierowane są nasze produkty lub usługi. Inne formy reklamy wybieramy, jeśli naszymi klientami są głównie osoby młode, inne zaś, gdy są to seniorzy. Ponadto, musimy się zastanowić, jaki jest główny cel naszej kampanii reklamowej. Zazwyczaj firmy stawiają na pozyskanie jak największej liczby klientów, jednak nie musi być to cel sam w sobie. Kampania może mieć bowiem charakter społeczny, zwiększać świadomość produkty czy też pozwolić nam poznać nowe rynki, na które planujemy wejść. Nie zapomnijmy także o określeniu budżetu reklamowego. Mowa tutaj o środkach pieniężnych, jakie w danym okresie – najczęściej w ciągu roku – możemy przeznaczyć na reklamę. Im większy budżet, tym większe mamy możliwości, choć obecnie nawet przy ograniczonych środkach możemy zadbać o dobrą reklamę. 

Sposób reklamowania się

Kolejnym krokiem w tworzeniu efektywnych kampanii reklamowych, jest dokonanie wyboru sposobów promocji firmy. Obecnie mamy do dyspozycji wiele narzędzi, wśród których największą moc ma reklama internetowa. W jej kontekście pomyślmy przede wszystkim o stworzeniu własnej witryny internetowej oraz jej pozycjonowaniu. Dobrze sprawdza się także prowadzenie kont na portalach społecznościowych – jest to stosunkowo tania forma reklamowania firmy i jej produktów bądź usług. Na reklamie internetowej nie powinniśmy jednak poprzestawać – dobrze jest sięgnąć także po inne formy, które sprawią, że będziemy bardziej rozpoznawalni. Możemy zdecydować się na reklamę wizualną, na przykład w postaci banerów bądź ulotek. Ciekawą alternatywą będą gadżety reklamowe, z których korzystamy na co dzień, a które dodatkowo mogą promować naszą firmę. Pamiętajmy, aby wybrać spójny sposób reklamy – nasza strategia powinna być przemyślana i uwzględniać cele oraz wyznaczony budżet. Na tym etapie zwykle do głosu dochodzą marketingowcy, których zadaniem jest wybór konkretnych form promocji na dany okres czasu. Tutaj jednak nie powinniśmy skupiać się na dużych przedziałach czasowych. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie określenie działań, jakie podejmiemy na przykład w danym kwartale. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie nam modyfikować plany.

Korekta planów – kiedy należy jej dokonać?

Dobra kampania reklamowa powinna charakteryzować się określonymi terminami realizacji poszczególnych zadań. Niemniej jednak plany często mówią jedno, natomiast życie – drugie. Nie zawsze uda nam się zrealizować je w określonym czasie, przy pomocy dostępnych środków finansowych. Powinniśmy mieć świadomość, że w razie potrzeby możemy modyfikować strategię reklamową, wprowadzając odpowiednie korekty. Zmian dokonujemy także wtedy, gdy zauważymy, że nasza kampania nie wpisuje się w obowiązujące tendencje rynkowe. Te bowiem zmieniają się dosyć szybko, dlatego czasami trudno jest opracować spójną i efektywną kampanię na cały rok czy nawet kwartał z góry. Pamiętajmy, aby dokonując korekt, stawiać sobie realne cele. Uwzględnijmy przy tym czas, który potrzebny jest na realizację poszczególnych zadań. 

Kto powinien opracować kampanię reklamową firmy?

Stworzenie dobrej kampanii reklamowej oparte jest w dużej mierze na odpowiednim doborze pracowników, odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych zadań. Najczęściej w opracowywaniu strategii marketingowej uczestniczą pracownicy działu sprzedaży czy marketingu. Niemniej jednak, jeśli zespół liczy wielu pracowników, warto wybrać kilku, którzy zajmą się opracowywaniem planu. W przeciwnym razie może dojść do zbyt dużego rozwarstwienia, przez co kampania będzie niespójna. W pracę zaangażujmy pracownika działu finansowego, który opracuje budżet oraz w razie potrzeby dokona jego modyfikacji. Będzie to także osoba odpowiedzialna za kontrolowanie wydatków. W tworzeniu kampanii reklamowej pomóc też mogą graficy oraz informatycy. Są to osoby, które angażują się głównie w kontekście reklamy internetowej, choć nie tylko. Oczywiście, stworzenie kampanii reklamowej możemy też powierzyć firmie zewnętrznej, takiej jak Wild Moose. Korzystanie z usług outsourcingowych stało się w ostatnim czasie bardzo popularne, głównie dlatego, że pozwala ograniczyć koszty oraz skupić się na innych kwestiach, związanych z zarządzaniem firmą. Pamiętajmy, że efektywną kampanię reklamową powinny przygotowywać zarówno duże, jak i mniejsze firmy, działające jedynie lokalnie. Dzięki temu możemy w lepszy sposób kontrolować środki, jakie przeznaczamy na promocję, a także efekty podejmowanych działań. To natomiast sprawia, że trafiamy do większej liczby potencjalnych klientów. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!