fbpx

Jak pozycjonować filmy na YouTube?

Pozycjonowanie stron Video marketing

Jak pozycjonować filmy na YouTube? YouTube z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Dzięki regularnemu umieszczaniu w serwisie filmów, można nie tylko pozyskać klientów, ale również zarabiać. Niemniej jednak, aby tak się stało, należy odpowiednio pozycjonować materiały wideo. Na czym polega pozycjonowanie filmów na YouTube i dlaczego jest tak istotne?

Dobry film, który się nie sprzedaje

Największym problemem twórców filmów jest stworzenie dobrej jakości wideo, które nie potrafi się sprzedać. Najczęściej w takiej sytuacji zadajemy sobie pytanie o przyczynę takiego stanu rzeczy. Odpowiedź jest bardzo prosta – film nie jest odpowiednio pozycjonowany, zatem nie dotrze do szerszego grona odbiorców. Pamiętajmy, że bardzo istotny jest nie tylko jeden, szczególny materiał wideo, ale również cały kanał, jaki posiada konkretny youtuber. Ważne są awatary, opisy (sformatowane pod SEO, z użyciem fraz kluczowych) oraz playlisty. Dzięki temu możemy zadbać o właściwe pozycjonowanie filmów na YouTube, które będą zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce. To natomiast pozwala nam z jednej strony pozyskiwać nowych klientów bądź fanów, z drugiej strony umożliwia zarobkowanie. Pozostaje pytanie, w jaki sposób pozycjonuje się filmy na YouTube?

Analiza słów kluczowych

Najważniejszym elementem w pozycjonowaniu filmów na YouTube jest analiza słów kluczowych. Możemy tutaj skorzystać z darmowych lub płatnych narzędzi, dzięki którym dobierzemy właściwe frazy kluczowe dla naszego filmu. Analiza słów kluczowych ma szczególne znaczenie, bowiem to właśnie po nich internauci wyszukują konkretne filmy. Pamiętajmy, że bardzo pomocna okazuje się być w tym kontekście analiza konkurencji. Musimy sprawdzić, ile podobnych filmów, pozycjonowanych na konkretne frazy, powstało. Słów kluczowych szukajmy nie tylko w tytułach filmów, ale również w tagach.

Tytuł filmu – jak go wybrać?

Nazwa filmu jest jak nazwa firmy czy strony internetowej – z jednej strony może nam bardzo pomóc, z drugiej strony, niewłaściwie dopasowana, może jedynie zaszkodzić. Jak dobierać nazwy do filmów na YouTube? Przede wszystkim zastanówmy się, jakie frazy będą dla naszego filmu charakterystyczne. Przykładowo, jeśli nagrywamy wideo o grze w koszykówkę, dobrze, aby słowo „koszykówka” znalazło się w tytule. Korzystając z YouTube, zwykle wpisujemy w wyszukiwarkę proste frazy, dlatego też warto ich używać, tworząc tytuły dla swoich filmów. Oczywiście, tutaj także istotna jest analiza konkurencji. Postarajmy się nie nadawać takich samych nazw, jakie posiadają już inne filmy. W przeciwnym razie o wiele trudniej będzie pozycjonować nasze wideo. Tytuł filmu powinien zawierać przynajmniej 5 słów i posiadać frazę z tak zwanego długiego ogona. 

Jak stworzyć dobrej jakości opis filmu?

Użytkownicy Youtube, wbrew pozorom, bardzo chętnie czytają opisy filmów. Służą one również pozycjonowaniu wideo, dlatego warto poświęcić im nieco więcej czasu. Jak stworzyć dobrej jakości opis? Przede wszystkim musi być on użyteczny dla internautów. Nie lubią oni zbyt długich tekstów, i choć do dyspozycji mamy aż 5 tysięcy znaków, niewiele osób wykorzystuje je w całości. Zazwyczaj lepszym rozwiązaniem jest stworzenie krótkiego, lecz treściwego opisu. Musi on zawierać frazę kluczową – dobrze, jeśli znajduje się ona w pierwszych 150 znakach, bowiem tyle właśnie wyświetlanych jest w wyszukiwarce. Opis powinien po krótce przedstawiać tematykę filmu oraz odpowiadać na ewentualne pytania, które mogą pojawić się w trakcie jego oglądania. Oczywiście, w razie potrzeby zaktualizujmy opis, tak aby był on użyteczniejszy z punktu widzenia internauty.

Tagi – element, o którym nie warto zapominać

Bardzo ważne w kontekście pozycjonowania filmów na Youtube, jest nadanie im odpowiednich tagów. Są to słowa kluczowe, które pomagają wyszukiwać konkretne wideo. Dobór tagów jest, co do zasady, kwestią indywidualną. Powinniśmy jednak sprawdzać, jakich tagów używa nasza konkurencja i czy przynoszą one oczekiwane rezultaty. Pamiętajmy, że słowa kluczowe zazwyczaj dobiera się metodą prób i błędów, eksperymentując z różnego typu frazami. Dzięki temu możemy sprawdzić, jak wpływają one na pozycję naszego filmu. Wybrane hasła mogą być krótsze lub dłuższe – warto dodawać i jedne, i drugie, dla lepszego efektu.

Optymalizacja poprzez napisy

Dodawanie opisów do filmów na YouTube jest bardzo czasochłonnym i długim zajęciem. Niemniej jednak, nie warto rezygnować z takiego rozwiązania. Jest ono istotne z punktu widzenia samych użytkowników, którzy nie zawsze mogą pozwolić sobie na to, aby słuchać tekstu mówionego. Ponadto, filmy zawierające napisy są niejako promowane przez YouTube, dzięki czemu znajdują się one wyżej w wyszukiwaniach. Jest to bardzo istotne dla właścicieli konkretnego kanału. Niestety, obecnie nie mamy możliwości skorzystania z automatycznej transkrypcji, jaką oferuje Youtube, bowiem nie jest ona dostępna w języku polskim. Ponadto, tego typu narzędzie wciąż nie jest doskonałe, dlatego lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie napisów we własnym zakresie – dotyczy to również transkrypcji w języku obcym. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!