Ile kosztuje Google Ads? – to pytanie zadaje sobie każdy, kto chce zrobić swoją pierwszą kampanie linków sponsorowanych w Google Ads. Inwestowanie w internetowe kampanie marketingowe to współcześnie podstawa działań marketingowych każdej firmy, która chce zaistnieć i trafić ze swoimi produktami lub usługami do szerszego grona odbiorców. Faktem jest jednak, że w jego przypadku należy przygotować odpowiedni budżet kampnii, który pozwoli na realizację ustalonych przez siebie celów w sposób jak najbardziej pożądanych.
Dziś podstawą każdej kampanii marketingowej tego typu jest system Google Ads, pozwalający na promowanie się w obrębie najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej czyli Google, ale i stron, które są partnerkami amerykańskiego giganta (biorą udział w programie Google Ads). Ile tak właściwie wyda się na promocję w jego obrębie? Jak duży budżet warto sobie przygotować? Te kwestie postaramy się poruszyć w dzisiejszym wpisie.
Ile można wydać na reklamę w ramach Google Ads?
Ile kosztuje Google Ads? Choć wiele osób dopiero zastanawiających się nad sięgnięciem po niego zadaje sobie (i nie tylko sobie) to pytanie, udzielnie jednoznacznej i uniwersalnej odpowiedzi na nie nie jest możliwe. Jest to bowiem system bardzo elastyczny, w przypadku którego na ostateczne koszta wpływ ma całe mnóstwo czynników (te podstawowe przedstawimy w dalszej części tego wpisu). Tak właściwie to, ile kosztuje Google Ads zależy od tego, w jaki sposób się je wykorzysta. Można sięgnąć po nie na większą skalę, albo też skupić się na minimalizmie marketingowym. Tak właściwie to zatem strategia definiuje to, ile przeznaczy się na reklamę.
Google Ads jest więc w stanie wykorzystać każdy budżet, jakim tylko się definiuje. Nie ma tutaj budżetu, który okazałby się wystarczający. Zawsze można go zwiększyć i poprawić, by osiągnąć bardziej satysfakcjonujące efekty, a ze swoją reklamą trafić do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Warto wiedzieć: w Google Ads najczęściej ustala się dwa budżety – dzienny oraz miesięczny. Ten drugi jest definiowany przez sumę tych pierwszych. Ustalając limit budżetu tak właściwie decyduje się na ograniczenie efektywności kampanii marketingowej właśnie pod jego względem. Nie każda kampania będzie w stanie wykorzystać konkretny budżet. Rzadko kiedy jednak strategia marketingowa konkretnej firmy zamyka się w obrębie jednej kampanii. Więksi zawodnicy mogą ich posiadać nawet kilkaset.
Co ma wpływ na koszt kampanii Google Ads?
Podstawowym czynnikiem mającym wpływ na koszt reklamy w Google Ads są oczywiście możliwości firmy, która decyduje się na reklamę. To one bowiem przekładają się nie tylko na ilość kampanii w obrębie strategii marketingowej, ale też na to, jakie efekty będą one przynosić. Niezależnie jednak od tego, jakim budżetem się dysponuje, koszt każdego kliknięcia i wyświetlenia utworzonej przez siebie reklamy zależy od takich aspektów, jak:
- zasięg reklamy – w przypadku biznesów lokalnych skuteczne kampanie można prowadzić przy niewielkim budżecie – jeżeli jednak celuje się w większe grono odbiorców, trzeba się liczyć z większym kosztem;
- dobór słów kluczowych – są słowa bardziej i mniej konkurencyjne, częściej i rzadziej wyszukiwane. Takie, które są ogólne, ale i bardziej szczegółowe. Ich dobór to podstawowy aspekt składający się na koszt konkretnej kampanii;
- ilość kampanii – rzadko kiedy firmy ograniczają się do jednej kampanii – na koszt całościowy ma więc wpływ ich ilość;
- liczba kliknięć i wyświetleń – to one czerpią z budżetu ustalonego w systemie. Im więcej ich jest, tym większy jest koszt (a cena każdego z nich zależy od kolejnych czynników, w tym wspomnianych słów kluczowych).
Warto wiedzieć: mniejszy budżet nie uniemożliwia reklamowania się. Prowadzi jednak do rzadszego wyświetlania reklam.
Warto wspomnieć, że wiele do powiedzenia w kwestiach czysto budżetowych ma odpowiednia optymalizacja kampanii marketingowych. Jeśli posiada się takie, które nie generują właściwych korzyści (a zatem nie przekładają się na konwersje i realizację celów), powinno się albo je zmienić, albo wstrzymać, by nie pochłaniały budżetu bez przekładania się na efektywność. Optymalizacja to również wybranie tych słów kluczowych, miejsc wyświetlania, targetu i innych elementów, które będą efektywniejsze i zrezygnowanie z tych (również dobrych), które są w tym nieco gorsze.
Koszta akcji marketingowych organizowanych przy udziale Google Ads można zatem znacząco zmniejszyć, a budżet – jeszcze efektywniej wykorzystać. Jeśli nie potrafi się zrobić tego samemu, warto sięgnąć przy tym po usługi profesjonalistów. Agencje interaktywnie chętnie prowadzą swoich klientów ku lepszym wynikom i efektywniejszym kampaniom marketingowym.
Podsumowanie
Ile kosztuje Google Ads? Jak duży budżet powinno się przygotować celem opracowania satysfakcjonującej i przynoszącej rzeczywiste rezultaty kampanii w jego obrębie? To pytania, które nurtują każdą osobę chcącą zainwestować w ten właśnie system. Warto pamiętać, że kosztu tego nie da się ocenić przed właściwym opracowaniem kampanii. Ten jest bowiem bardzo elastyczny i zależny od wielu czynników. Jedno jest jednak w tym wszystkim pewne – im większy budżet przeznaczy się na kampanię, tym więcej będzie się w stanie z niej wycisnąć. Pod warunkiem, że zostanie ona odpowiednio zoptymalizowana i pozwoli wyciągnąć maksimum z pieniędzy, jakie się inwestuje.
Autor : Adam Grabowski
Specjalista Google Ads