Co to jest SEO title? Pozycjonowanie to bardzo ważny proces, dzięki któremu strona internetowa znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Składa się on z wielu elementów, a jednym z nich jest popularny SEO title. Jego odpowiedni wybór ma ogromne znaczenie, o czym zapomina część osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z SEO. Czym jest SEO title? Dlaczego tytułowy tag TITLE jest tak istotny? W jaki sposób sprawdzić, jaki tytuł ma strona internetowa? Ile powinna wynosić długość tytułu title? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Czym jest SEO title?
Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat SEO title, w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad zdefiniowaniem tego pojęcia. Otóż jest to pewien znacznik HTML, który stosowany jest po to, by nadać tytuł danej stronie internetowej. Ten element umieszczany jest w specjalnie przygotowanej sekcji „head” kodu źródłowego. Dlaczego SEO title ma tak ogromne znaczenie? Wskazuje zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom, jaki jest temat danej strony. Co godne podkreślenia- to właśnie ta treść będzie znajdować się na stronie wyników wyszukiwania Google jako nagłówek klikalny. Podobny adres zostanie zauważony w pasku tytułu przeglądarki i w mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o tytuł witryny, może to być chociażby nazwa firmy, wybrane pozycje z danej oferty lub inne istotne informacje, które są w stanie skutecznie opisać zawartości.
Dlaczego tytułowy tag TITLE jest tak istotny?
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że tytułowy tag to bardzo istotny czynnik rankingowy w pozycjonowaniu witryny. Title SEO umożliwia zrozumieć wyszukiwarkom internetowym, jaka jest tematyka danej witryny. Dla przeciętnych użytkowników są to natomiast podstawowe informacje na temat zawartości. Z pewnością wiele osób zastanawia się, gdzie taki tytuł strony może się pojawić. Otóż warto wspomnieć o czterech lokalizacjach. Pierwsza z nich to wyniki wyszukiwania- jest to wówczas klikalny nagłówek dla wyświetlanego wyniku. Kolejną lokalizacją jest nazwa karty w przeglądarce internetowej. Tytuł będzie doskonale widoczny, jeśli najedziemy kursorem na kartę. Pozostałe dwa miejsca to zakłada dodana do paska ulubionych witryn, a także media społecznościowe- tytuł pojawia się, kiedy zdecydowalibyśmy się na podzielenie danym adresem strony. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że znaczniki title stosowane są również przez witryny zewnętrzne, a głównie przez sieci społecznościowe. Jest to szczególnie istotne, bowiem możliwe jest określenie treści, która będzie wyświetlana podczas dzielenia się stroną z innymi użytkownikami. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że zarówno popularny Facebook, jak i coraz powszechniejszy Twitter posiadają własne znaczniki meta. W konsekwencji możliwe jest określenie dodatkowych tytułów, natomiast witryna zostanie skutecznie zoptymalizowana pod daną sieć społecznościową.
W jaki sposób sprawdzić, jaki tytuł ma strona internetowa?
Część osób zastanawia się, co zrobić, aby szybko i skutecznie sprawdzić, jaki tytuł posiada dana strona internetowa. Okazuje się, że w zdecydowanej większości przeglądarek wystarczy skorzystać z prostego schematu, który to w błyskawicznym tempie wskaże nam SEO title. W pierwszej kolejności powinniśmy otworzyć daną podstronę, którą to chcielibyśmy szybko i skutecznie sprawdzić. Teraz korzystamy z kombinacji CTRL+U, dzięki czemu widoczne będzie źródło witryny. Teraz pozostaje nam znaleźć tekst, który to znajduje się między znacznikami o nazwie „title” i „head”. Niekiedy kod źródłowy może być niekiedy nieczytelny. W takich przypadkach sprawdzi się kombinacja CTRL + F, która uruchomi okienko wyszukiwarki. Oczywiście tytuł danej strony to wbrew pozorom niezwykle istotny element optymalizacji. Na jego podstawie możliwe jest określenie, jaka jest zawartość strony, a także czy tytuł nie jest mylący. Co ciekawe, SEO title wpływa bezpośrednio na doświadczenia użytkownika- strona z odpowiednim tytułem jest pewnego rodzaju impulsem do tego, aby ją odwiedzić.
Ile powinna wynosić długość tytułu title?
Wiele osób nie do końca wie, ile wynosi optymalna długość SEO title. Okazuje się, że prawidłowy tytuł powinien mieć maksymalnie 512 pikseli, co w praktyce oznacza, że wartość nie powinna przekraczać 56-60 znaków razem ze spacjami. Pomimo wszystko pamiętajmy o tym, że są to jedynie wartości przybliżone, bowiem różne litery różnią się od siebie zajmowanym miejscem. Zupełnie logiczne jest, że litera M zajmie znacznie więcej miejsca niż I. Każdorazowo należy unikać pisania z uruchomionych Caps Lookiem. Oprócz tego, że drukowane litery nie są zbyt dobrze czytelne dla użytkowników, to dodatkowo dość znacząco ograniczona zostaje liczba znaków. Jeśli przekroczymy dopuszczalne miejsce, wówczas wyrazy zostaną odcięte w sposób automatyczny- całość zostanie zastąpiona przez wielokropek. Ucięty tytuł nie prezentuje się ciekawie pod względem wizualnym, dlatego warto tego unikać.