fbpx

Co - Op marketing

Marketing

Co – Op marketing. Każdego roku firmy wydają wiele milionów dolarów na reklamę. Jest to w zupełności zrozumiałe- chodzi przecież o zmaksymalizowanie wyników sprzedaży, co ma bezpośredni wpływ na osiągnięcie sukcesu finansowego. Ostatnimi czasy coraz większą popularnością cieszy się reklama kooperacyjna, która przyciąga wzrok konsumentów. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele zalet, o których z pewnością warto wspomnieć. Czym dokładnie jest Co-Op? W jaki sposób działa marketing Co-Op? Dlaczego warto zdecydować się na marketing kooperacyjny? O jakich zasadach powinniśmy pamiętać w zakresie Co-Op? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Czym dokładnie jest Co-Op?

Gdybyśmy zdecydowali się na to, aby zdefiniować Co-Op marketing, wówczas moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to pewna strategia skalowania programu marketingowego w wielu różnych lokalizacjach. Jest to możliwe poprzez dzielenie się zasobami marki, a także ewentualnymi kosztami marketingowymi z partnerem handlowym. Ta strategia polega przede wszystkim na tym, że zasoby wymieniane są w taki sposób, aby zarówno marka korporacyjna, jak i niezależny partner handlowy mógł na tym zyskać. Tym drugim może być chociażby dealer, franczyzobiorca, właściciel niewielkiej firmy, sprzedawca detaliczny. O Co-Op możemy mówić, kiedy wiele marek decyduje się na współpracę ze sobą, co tworzy wzajemną promocję, korzystną dla wszystkich stron. Przykładowo producenci, hurtownicy lub dystrybutorzy oferują sprzedawcom detalicznym wsparcie w zakresie promowania produktów. Wspólne kampanie reklamowe są korzystne dla wszystkich stron uczestniczących w danym przedsięwzięciu.

W jaki sposób działa marketing Co-Op?

Wiemy już, czym dokładnie jest Co-Op marketing. Warto teraz zagłębić się w temat tego, w jaki sposób owa strategia działa. Nie jest tajemnicą, że marki polegają na dystrybucyjnych partnerach, co umożliwia zwiększenie sprzedaży i świadomości na poziomie lokalnym. Niestety w wielu przypadkach partnerzy dystrybucyjni nie mają wystarczającej ilości czasu lub zasobów, aby móc na własną rękę opracować i jednocześnie zrealizować strategię. Marketing Co-Op to gwarancja zestawu reguł, dzięki którym partnerzy handlowi są w stanie otrzymać dostęp do materiałów marketingowych czy też funduszy korporacyjnych. Wcześniej wspomniane zasady zapewniają, że marketerzy lokalni w odpowiedni sposób wykorzystują zasoby marki. W wielu przypadkach marka opracowuje przekaz kampanii, a w dalszej kolejności zajmuje się dystrybuowaniem materiałów marketingowych kampanii do partnerów kanału sprzedaży za pośrednictwem platformy marketingowej. W zależności od tego, jaki jest stopień zaawansowania programu, zasoby marki mogą być dostosowane w taki sposób, aby przekaz był odpowiedni na lokalnym poziomie.

Dlaczego warto zdecydować się na marketing kooperacyjny? 

Nie da się ukryć, że Co-Op marketing cieszy się dużą popularnością. Nie ma w tym jednak niczego dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę, jak wiele zalet niesie ze sobą tego typu rozwiązanie. Przede wszystkim mamy do czynienia z niższymi kosztami reklamy. Kiedy zasoby marketingowe i reklamowe są udostępniane w ramach programu współpracy, wówczas wydatki związane z kreatywnym wymyślaniem pomysłów są minimalizowane. Co więcej, zasady programów reklamowych umożliwiają wydawanie wolnych środków w bardziej efektywny sposób, w konsekwencji nie zmarnujemy własnych pieniędzy na nietrafne taktyki. Kolejną zaletą jest duża świadomość marki na lokalnym etapie.  Zwiększając udział w marketingu wśród partnerów, możemy aktywizować markę na lokalnym poziomie. Co-Op marketing niemalże gwarantuje wgląd czy też analizy na lokalnym poziomie. Dzięki temu marka jest w stanie zrozumieć, w jaki sposób uczestnicy rynku wydają swoje pieniądze. Marketing kooperacyjny prowadzi do pomocy w rozwoju marki i partnerów handlowych, co z pewnością jest ogromnym udogodnieniem. 

O jakich zasadach powinniśmy pamiętać w zakresie Co-Op?

O ile Co-Op marketing na pierwszy rzut oka wydaje się być skomplikowanym zjawiskiem, to w praktyce warto kierować się kilkoma podstawowymi zasadami, które umożliwiają ominięcie kilku problemów. Przede wszystkim musimy zapewniać przejrzystość dostępnych środków. Przykładowo, jeśli partnerzy nie będą widzieć swoich środków, wówczas nie będą one używane. Dlatego też zapewnienie przejrzystości dostępnych funduszy ma tak ogromne znaczenie. Pamiętajmy o tym, aby utrzymywać również proste zasady kooperacyjnego programu. Jeśli będziemy posiadać zbyt wiele zasad uczestnictwa, wówczas w dużym stopniu może to skomplikować proces związany z zarządzaniem funduszami dla dystrybucyjnych partnerów. Najskuteczniejsze programy Co-Op polegają na łatwych procesach zatwierdzania. Kolejną ważną zasadą jest oferowanie stałego wsparcia marketingowego naszym partnerom handlowym. Jedną z możliwości jest organizowanie regularnych sesji szkoleniowych. Skuteczność marketingu kooperacyjnego może zostać zachwiana w przypadku długotrwałego zatwierdzania reklam. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!