Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps? Google Maps służy nam przede wszystkim jako nawigacja, która posiada bardzo przydatne funkcje dodatkowe, jak wskazywanie natężenia ruchu w czasie rzeczywistym. Ten serwis Google pomaga również w odnalezieniu poszukiwanych przez nas miejsc, jak gabinet stomatologiczny, salon fryzjerski czy najbliższy sklep. Może więc stać się bardzo dobrym narzędziem marketingowych dla działalności działających przede wszystkim na rynku lokalnym. Jak je wykorzystać i sprawić, by potencjalni klienci mogli bez problemu odnaleźć firmę i trafić do niej bez najmniejszego problemu?
Pozycjonowanie w mapach Google – tworzenie wizytówki firmy
Google, aby wyświetlało daną firmę na mapie, musi dowiedzieć się o jej istnieniu. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, czyli bezpłatnego profilu działalności. Wystarczy posiadać aktywne konto Google i przejść do konfiguracji narzędzia. Co ważne, istnieje możliwość, że ktoś już wcześniej dodał nasz punkt na mapie. Co w takim wypadku? Wówczas należy zgłosić prawo własności, aby móc zarządzać utworzonym kontem i daną wizytówką.
Uzupełnianie informacji w wizytówce Google Moja Firma rozpoczyna się od podstawowych danych o firmie, to jest od nazwy, lokalizacji, danych kontaktowych i krótkiego opisu działalności. Krótka nazwa wizytówki Google musi zmieścić się w 32 znakach – najlepiej, aby oprócz nazwy firmy znalazło się w niej też miasto działalności. Opis jest kluczowy dla pozycji wizytówki w wynikach wyszukiwania. Może mieć aż 750 znaków, jednak najważniejsze informacje powinny znaleźć się w pierwszych 250, gdyż właśnie taką ilość tekstu widać w głównym widoku wizytówki. Należy pamiętać o zastosowaniu słów kluczowych oraz wezwania do działania. Kolejny krok to wybór kategorii głównej oraz kategorii dodatkowych – im lepiej i trafniej zostaną one dobrane, tym lepszą pozycję firma osiągnie w wynikach wyszukiwania Google.
Wszystkie podane dane muszą zostać zweryfikowane, aby wizytówka stała się widoczna. Tyle informacji wystarczy, aby Google wiedziało o istnieniu firmy, jednak co zrobić, aby trafić z wizytówką do jak największej liczby klientów? Konieczna jest optymalizacja profilu działalności, na którą wpływa kilka czynników.
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Aby wizytówka Google Moja Firma była jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorcy i skuteczna dla firmy, dobrze jest uzupełnić ją o dodatkowe elementy. W ostatnim czasie są to przede wszystkim informacje związane z pandemią COVID-19, a konkretniej dotyczące stosowanych przez firmę środków bezpieczeństwa lub aktualnie obowiązujących restrykcji.
Do wizytówki Google Moja Firma można dodawać zdjęcia i filmy, które pozytywnie wpłyną na jej odbiór. Co więcej, multimedia mogą być dodawane także przez klientów. Podobnie jest z postami, które mogą służyć przekazywaniu bieżących informacji, jednocześnie dostarczając contentu i stając się źródłem linkowania do strony głównej.
Uzupełnienie informacji o produktach lub usługach służy przedstawieniu oferty potencjalnym klientom, a tym samym wykorzystaniu efektywnych słów kluczowych. Produkty przedstawiane są w formie karuzeli, która jest przyjemna w odbiorze. Każdy z nich może kierować użytkownika na konkretną podstronę, zwiększając tym samym szansę jego zakupu. Co bardzo ważne – produkty wyświetlają się na każdym urządzeniu, zaś usługi widoczne jedynie na urządzeniach mobilnych typu tablet czy smartfon.
Klienci również mogą pomóc w pozycjonowaniu wizytówki firmy poprzez odpowiadanie na pytania zadawane przez Google. W ten sposób wyszukiwarka może oznaczać atrybuty posiadane przez firmę, czyli na przykład informacje dotyczące płatności kartą, dostępności łącza Wi-Fi czy ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami.
Pozycjonowanie w Google Maps – jakie czynniki mają wpływ na pozycję wizytówki?
Dobra widoczność wizytówki w Google Maps zależy przede wszystkim od trzech czynników. Pierwszym z nich, na który niestety nie mamy wpływu, jest odległość klienta od danego punktu. Oznacza to, że w różnych miejscach miasta nasza firma może (lecz nie musi) zajmować różne pozycje w wynikach wyszukiwania.
Kolejnym bardzo ważnym elementem jest trafność wizytówki – powinna ona odpowiadać frazie kluczowej, którą wyszukuje użytkownik. W tym celu konieczne jest uzupełnienie opisu w Google Moja Firma, a także zadbanie o umieszczenie wszystkich szczegółowych informacji o działalności, które mogą być poszukiwane przez potencjalnego klienta.
Ostatnim czynnikiem jest rozpoznawalność marki. Im firma cieszy się większym zainteresowaniem w rzeczywistości, tym lepszy osiągnie wynik w mapach Google. W tym wypadku duże znaczenie mają też opinie klientów o danym miejscu – najlepiej, gdy w swojej treści zawierają słowa kluczowe. Ważne są też linki powiązane z firmą, ich pochodzenie i reputacja. Co więcej, w pozycjonowaniu wizytówki Google może brać pod uwagę także stronę firmową, a konkretniej jej pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zawartą na niej treść. Nie należy więc zapominać o regularnym aktualizowaniu serwisu i rozbudowie contentu.
Google Maps służy nam przede wszystkim jako nawigacja, która posiada bardzo przydatne funkcje dodatkowe, jak wskazywanie natężenia ruchu w czasie rzeczywistym. Ten serwis Google pomaga również w odnalezieniu poszukiwanych przez nas miejsc, jak gabinet stomatologiczny, salon fryzjerski czy najbliższy sklep. Może więc stać się bardzo dobrym narzędziem marketingowych dla działalności działających przede wszystkim na rynku lokalnym. Jak je wykorzystać i sprawić, by potencjalni klienci mogli bez problemu odnaleźć firmę i trafić do niej bez najmniejszego problemu?
Pozycjonowanie w mapach Google – tworzenie wizytówki firmy
Google, aby wyświetlało daną firmę na mapie, musi dowiedzieć się o jej istnieniu. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, czyli bezpłatnego profilu działalności. Wystarczy posiadać aktywne konto Google i przejść do konfiguracji narzędzia. Co ważne, istnieje możliwość, że ktoś już wcześniej dodał nasz punkt na mapie. Co w takim wypadku? Wówczas należy zgłosić prawo własności, aby móc zarządzać utworzonym kontem i daną wizytówką.
Uzupełnianie informacji w wizytówce Google Moja Firma rozpoczyna się od podstawowych danych o firmie, to jest od nazwy, lokalizacji, danych kontaktowych i krótkiego opisu działalności. Krótka nazwa wizytówki Google musi zmieścić się w 32 znakach – najlepiej, aby oprócz nazwy firmy znalazło się w niej też miasto działalności. Opis jest kluczowy dla pozycji wizytówki w wynikach wyszukiwania. Może mieć aż 750 znaków, jednak najważniejsze informacje powinny znaleźć się w pierwszych 250, gdyż właśnie taką ilość tekstu widać w głównym widoku wizytówki. Należy pamiętać o zastosowaniu słów kluczowych oraz wezwania do działania. Kolejny krok to wybór kategorii głównej oraz kategorii dodatkowych – im lepiej i trafniej zostaną one dobrane, tym lepszą pozycję firma osiągnie w wynikach wyszukiwania Google.
Wszystkie podane dane muszą zostać zweryfikowane, aby wizytówka stała się widoczna. Tyle informacji wystarczy, aby Google wiedziało o istnieniu firmy, jednak co zrobić, aby trafić z wizytówką do jak największej liczby klientów? Konieczna jest optymalizacja profilu działalności, na którą wpływa kilka czynników.
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Aby wizytówka Google Moja Firma była jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorcy i skuteczna dla firmy, dobrze jest uzupełnić ją o dodatkowe elementy. W ostatnim czasie są to przede wszystkim informacje związane z pandemią COVID-19, a konkretniej dotyczące stosowanych przez firmę środków bezpieczeństwa lub aktualnie obowiązujących restrykcji.
Do wizytówki Google Moja Firma można dodawać zdjęcia i filmy, które pozytywnie wpłyną na jej odbiór. Co więcej, multimedia mogą być dodawane także przez klientów. Podobnie jest z postami, które mogą służyć przekazywaniu bieżących informacji, jednocześnie dostarczając contentu i stając się źródłem linkowania do strony głównej.
Uzupełnienie informacji o produktach lub usługach służy przedstawieniu oferty potencjalnym klientom, a tym samym wykorzystaniu efektywnych słów kluczowych. Produkty przedstawiane są w formie karuzeli, która jest przyjemna w odbiorze. Każdy z nich może kierować użytkownika na konkretną podstronę, zwiększając tym samym szansę jego zakupu. Co bardzo ważne – produkty wyświetlają się na każdym urządzeniu, zaś usługi widoczne jedynie na urządzeniach mobilnych typu tablet czy smartfon.
Klienci również mogą pomóc w pozycjonowaniu wizytówki firmy poprzez odpowiadanie na pytania zadawane przez Google. W ten sposób wyszukiwarka może oznaczać atrybuty posiadane przez firmę, czyli na przykład informacje dotyczące płatności kartą, dostępności łącza Wi-Fi czy ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami.
Pozycjonowanie w Google Maps – jakie czynniki mają wpływ na pozycję wizytówki?
Dobra widoczność wizytówki w Google Maps zależy przede wszystkim od trzech czynników. Pierwszym z nich, na który niestety nie mamy wpływu, jest odległość klienta od danego punktu. Oznacza to, że w różnych miejscach miasta nasza firma może (lecz nie musi) zajmować różne pozycje w wynikach wyszukiwania.
Kolejnym bardzo ważnym elementem jest trafność wizytówki – powinna ona odpowiadać frazie kluczowej, którą wyszukuje użytkownik. W tym celu konieczne jest uzupełnienie opisu w Google Moja Firma, a także zadbanie o umieszczenie wszystkich szczegółowych informacji o działalności, które mogą być poszukiwane przez potencjalnego klienta.
Ostatnim czynnikiem jest rozpoznawalność marki. Im firma cieszy się większym zainteresowaniem w rzeczywistości, tym lepszy osiągnie wynik w mapach Google. W tym wypadku duże znaczenie mają też opinie klientów o danym miejscu – najlepiej, gdy w swojej treści zawierają słowa kluczowe. Ważne są też linki powiązane z firmą, ich pochodzenie i reputacja. Co więcej, w pozycjonowaniu wizytówki Google może brać pod uwagę także stronę firmową, a konkretniej jej pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zawartą na niej treść. Nie należy więc zapominać o regularnym aktualizowaniu serwisu i rozbudowie contentu.
TAGI : Pozycjonowanie wizytówki Google, Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?