fbpx

Reklamy elastyczne w Google Ads

Google Ads Marketing

Reklamy elastyczne w Google Ads. Google Ads, czyli program stworzony przez Google już od dłuższego czasu ułatwia użytkownikom umieszczanie reklam w sieci. Kolejnym krokiem do tego by reklama była pozytywnie odbierana, było wdrożenie reklamy elastycznej. Co to jest reklama elastyczna? Jak działa? Jakie wady i zalety ma tego typu rozwiązanie? Odpowiedzi można znaleźć poniżej.

Co to jest reklama elastyczna?

Elastyczność pozwala zmieniać kształt w zależności od kilku czynników. Tym właśnie charakteryzuje się reklama elastyczna. Może się ona dopasowywać do każdego miejsca na stronie.Do tej pory każdy użytkownik Google Ads musiał określać rozmiar swojej reklamy. Miał wiele pracy, jeśli chciał stworzyć kilka reklam o różnej wielkości. Dzięki reklamie elastycznej wystarczy jeden projekt, który pojawi się na każdej wolnej powierzchni strony i dostosuje się do niej rozmiarem.Również wygląd i format będą na tyle dostosowane do witryny, że początkowy konspekt nie ulegnie zmianie. Jest to bardzo istotne w przypadku, gdy na reklamie mają zostać umieszczone małe elementy lub litery.Do stworzenia reklamy elastycznej nie potrzeba wielu działań. Wystarczy posiadać konto w Google Ads i zastosować się do niewielkich wymagań.

Reklama elastyczna – jakie materiały są nam potrzebne?

Do przygotowania reklamy elastycznej potrzebne są materiały, które zostaną na niej umieszczone.Pierwszym istotnym elementem jest przygotowanie grafiki. Musi ona spełniać następujące kryteria:

  • Nie może przekraczać rozmiaru 1 MB.
  • Zalecana jej rozmiar to 1200 x 628. Nie może być jednak mniejszy niż 600 x 314.
  • W orientacji poziomej jej proporcje powinny wynosić 1,91-1.
  • Tylko 20% powierzchni może zajmować tekst.

W następnym kroku trzeba przygotować logo firmy. Obraz powinien zostać udostępniony w Google Ads w formacie kwadratowym:

  • Zalecany rozmiar to 1200 x 1200. Nie może być mniejszy niż 128 x 128.
  • Proporcje boków to 1-1.
  • Dobrze będzie, jeśli logo będzie znajdowało się na przezroczystym tle.

Na koniec trzeba dobrać taką treść, która zachęci odbiorcę reklamy do kliknięcia w link. Także w tym przypadku miejsce jest ograniczone, więc trzeba dobrze przemyśleć, co powinno znaleźć się na reklamie. Do dyspozycji jest:

  • Krótki nagłówek, który nie może przekraczać 25 znaków. Może pojawiać się z treścią reklamy, jak również bez niej.
  • Dłuższy nagłówek, nieprzekraczający 90 znaków. Będzie występował na większych formatach reklamy. Warto jednak nie wykorzystywać wszystkich znaków bądź najważniejsze słowa zamieścić na początku. Kiedy reklama będzie dopasowywać się do powierzchni na witrynie nagłówek może zostać skrócony i zamiast ostatnich słów pojawi się wielokropek.
  • Treść reklamy też nie może przekraczać 90 znaków. W tym miejscu warto zamieścić najistotniejsze informacje, które wraz z nagłówkami zachęcą odbiorcę do kliknięcia.
  • Nazwa firmy może zawierać maksymalnie 25 znaków.
  • Adres URL, czyli odnośnik do strony, na którą przeniesiony zostanie użytkownik.

Jak stworzyć reklamę elastyczną – kreator Google Ads

Każdy, kto choć raz miał styczność z Google Ads, zdaje sobie sprawę, że kreator to tworzenia reklam jest czytelny i bardzo intuicyjny. Również reklama elastyczna nie powinna więc sprawiać wiele problemów. Oto kroki, które powinien wykonać twórca reklamy.

  1. Zalogowanie się na konto Google Ads.
  2. Stworzenie kampanii “Tylko sieć reklamowa”
  3. Stworzenie “grupy reklam”.
  4. Wybranie opcji reklama, a następnie reklama elastyczna.

Po wykonaniu powyższych punktów korzystającemu z Google Ads wyświetli się podgląd, na którym będzie można zobaczyć cały proces tworzenia reklamy. Kolejność dodawania materiałów jest dowolna.Bardzo ważne jest to, że umieszczanie grafiki może odbywać się na kilka różnych sposobów.Pierwszym z nich jest przesłanie obrazu, czyli wgranie go z dysku urządzenia lub przeciągnięcie.Drugi umożliwia przeskanowanie naszej strony internetowej. Wystarczy w odpowiednim miejscu umieść link docelowy, a grafiki ze strony zostaną pobrane automatycznie.Trzecim sposobem jest skorzystanie ze zdjęć licencjonowanych. Nie pozostaje nic innego, jak wpisać odpowiednią frazę i wybrać obraz, który będzie pasował do reklamy.Ostatnia metoda jest chyba najprostsza, można bowiem wybrać logo oraz grafikę, która była wykorzystywana przez użytkownika już wcześniej.Po zatwierdzeniu grafik oraz umieszczeniu nagłówków i treści reklamodawca ma możliwość zobaczyć, jak będzie wyglądała reklama w różnych formatach, czyli sam tekst, reklamę natywną lub plik graficzny.

Zalety i wady reklamy elastycznej

Niewątpliwą zaletą reklamy elastycznej jest to, że właściwie sama wpasowuje się w powierzchnię, na której ma się znaleźć. Dzięki czemu jej właściciel oszczędza sporo pracy i czasu, a nawet pieniędzy, jeśli zleca przygotowanie reklamy osobie z zewnątrz. Nie bez znaczenia jest też łatwość jej wykonania i to, że nie zasłania treści dostępnej na stronie. Jest więc przyjemna dla oka i pozytywnie odbierana przez osoby, które ją widzą.Do wad można zaliczyć na pewno dłuższy nagłówek skracany podczas dopasowywania do powierzchni i brak możliwości umieszczania bardzo małych elementów (nie będą dobrze widoczne, o ile w ogóle).

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!