SEO – jak dobrać słowa kluczowe? SEO to pojęcie, które przestaje już brzmieć tak tajemniczo jak kiedyś. O pozycjonowaniu mówi się bowiem coraz więcej. Najogólniej mówiąc, celem pozycjonowania jest zwiększenie odwiedzin na danej witrynie internetowej. Jest to jednak oczywiście pewne uproszczenie. Aby móc skutecznie wypromować jakąś witrynę internetową, należy między innymi w odpowiedni sposób dobrać słowa kluczowe. Dobrze byłoby więc dowiedzieć się, czym są właściwie słowa kluczowe i jakie są ich rodzaje. Dopiero wówczas będziemy mogli postarać się odpowiednio je dobrać.
Czym są słowa kluczowe?
Jak już zaznaczono na wstępie, o SEO staje się coraz głośniej. Mimo to, nie każdy zdaje sobie dzisiaj sprawę z tego, czym są właściwie słowa kluczowe. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że słowa kluczowe nierzadko są znane pod angielską nazwą „keywords”. Jest to jednak dokładnie to samo. Dobrze jest mieć świadomość tego, że słowa kluczowe mogą składać się z kilku wyrazów. Wcale nie musi to być więc jeden wyraz. Najogólniej mówiąc, słowa kluczowe to takie słowa, które wpisuje w wyszukiwarkę użytkownik. Jeżeli więc umiejętnie je dobierzemy, być może uda nam się nakierować użytkownika na naszą stronę internetową. Może to być blog, a może to być sklep internetowy, bądź innego rodzaju witryna. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jakiego rodzaju słów kluczowych należy użyć. Jeżeli nie wiemy, warto byłoby udać się po pomoc do specjalisty. Na rynku działa wiele podmiotów zajmujących się SEO w sposób bardzo profesjonalny. Wskazane będzie poczytanie opinii na temat poszczególnych firm SEO. Im więcej tych pozytywnych, tym lepiej. Szanse na znalezienie dobrej firmy znacząco wówczas wzrastają. Jeśli jednak jakaś firma posiada wiele negatywnych opinii, także jest to dla nas pewna wskazówka. Będziemy bowiem wiedzieć, jakiej firmy warto unikać. Dobrze jest także mieć świadomość tego, jakie są rodzaje słów kluczowych. Przyda nam się to w szczególności wówczas, gdy samodzielnie będziemy chcieli wypromować swoją stronę internetową.
Jakie są rodzaje słów kluczowych?
Jak już zaznaczono powyżej, słowa kluczowe nie muszą wcale składać się z jednego wyrazu. Należy także mieć świadomość tego, że istnieją różne rodzaje słów kluczowych. Oczywiście jest to pewien umowny podział. Niemniej jednak, może nam on sporo ułatwić. Dzięki niemu bowiem, zwłaszcza laikom, zdecydowanie łatwiej zrozumieć świat SEO copywritingu. Pierwszym rodzajem słów kluczowych są tak zwane ogólne słowa kluczowe. W przeważającej większości przypadków składają się one z dwóch wyrazów. Ich głównym zadaniem jest opisanie podstawowego tematu. To właśnie tego rodzaju frazy mają największe powodzenie. Zazwyczaj są to bowiem słowa kluczowe, które wpisuje w wyszukiwarkę standardowy użytkownik poszukując czegoś. Wyróżnia się również tak zwane frazy „long tail” czyli frazy długoogonowe. Dzięki tym właśnie frazom możliwe staje się poznanie intencji osoby, która wpisywała w wyszukiwarkę frazę ogólną. Można także wyróżnić słowa kluczowe brandowe. Należy uznać je za pewną odmianę słów długoogonowych. Stosuje się je między innymi wówczas, gdy tekst promuje produkt bądź usługę jakiejś konkretnej firmy.
O czym jeszcze warto wiedzieć?
Powyżej dokonano pewnego podziału słów kluczowych. Warto jednak zdawać sobie sprawę także z tego, że niektórzy zawierają w tym podziale jeszcze inne rodzaje fraz. Wyróżnia się więc tak zwane regionalne frazy kluczowe. Dobiera się je przede wszystkim dla osób, które działają w określonej branży w określonym miejscu, na przykład w konkretnym mieście czy województwie. Niektóre frazy mogą mieć zaś formę pytań, które często wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy, poszukując odpowiedzi na konkretne pytanie. Słowa kluczowe powinny być dobierane bardzo starannie. W przeciwnym bowiem razie, bardzo ciężko będzie nam zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej. Jeżeli mamy jakiś pomysł na to, jakiego rodzaju słowa kluczowe wykorzystać, dobrze byłoby to zasugerować specjalistom. Nie ulega wątpliwości, że wiele osób zna się na tematyce, którą porusza na stronach internetowych. Niekiedy jednak nie mamy pojęcia, jak wypromować swoją witrynę internetową. Najczęściej są to blogi bądź sklepy internetowe.
Doskonałym pomysłem może być więc zdanie się na specjalistów od SEO. Dzięki temu rozwiązaniu, bez wątpienia uda nam się zwiększyć szanse na wypromowanie strony. Niestety, na efekty działań SEO należy bardzo często trochę poczekać. Działania SEO to cały szereg różnych czynności. Nie jest to bowiem jedno, ściśle określone działanie, które natychmiast procentuje. Trzeba opracować strategię SEO, która ma szansę się powieść. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy korzystanie z usług specjalistów od SEO jest drogie. Na tak postawione pytanie nie da się jednak udzielić prostej odpowiedzi. Wiele zależy bowiem od tego, z czyich usług dokładnie korzystamy. Dobrzy i doświadczeni specjaliści zazwyczaj się cenią. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że za wysoką jakość trzeba będzie odpowiednio zapłacić. Nie należy zaś stawiać za wszelką cenę na najtańsze rozwiązanie.