SEO – ile słów na stronie? Definicja długości tekstu jest dość oczywista: chodzi o to, jak długi jest Twój tekst. Ale, dlaczego to ma znaczenie? Cóż, masz większe szanse na pozycję w Google, jeśli piszesz długie, wysokiej jakości posty na blogu, o długości 1000 słów lub więcej. Kiedy Twój tekst jest dłuższy, Google ma więcej wskazówek, aby określić, o czym jest. Im dłuższy (zoptymalizowany) tekst, tym częściej pojawia się fraza kluczowa, na której się skupiasz. Nie jest to jednak usprawiedliwienie dla upychania fraz kluczowych! Jeśli zoptymalizujesz swój tekst w sposób naturalny, fraza kluczowa będzie pojawiać się tu i ówdzie w całym tekście. Możesz również zmieścić więcej synonimów i pokrewnych fraz kluczowych. W dłuższych postach możesz dodać więcej nagłówków, linków i obrazków, w których również możesz wspomnieć frazę kluczową. Tak więc więcej treści, oznacza więcej informacji na temat, wysokiej jakości.
Optymalna liczba słów na stronie – od czego zależy?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o całkowitą liczbę słów na stronę, która zapewni najlepsze wyniki SEO. Optymalna liczba słów na stronie zależy od wielu czynników. Pierwszym z nich jest typ biznesu, którym zarządzasz. Firmy, które muszą zamieścić informacje o swoich kluczowych usługach, filozofii itp. będą musiały opracować treści, które wyjaśnią każdy z tych aspektów. Stomatolodzy i lekarze, na przykład, powinni wyjaśnić jak najwięcej aspektów usługi lub procedury, tak aby pacjenci mogli dowiedzieć się o tej procedurze i uzyskać jak najwięcej odpowiedzi na pytania na jednej stronie. Kolejnym istotnym aspektem jest jakość treści. Niezależnie od długości treści, Twój tekst powinien być napisany z przewagą jakości nad ilością. Nie dodawaj zbędnych elementów lub wypełniaczy tylko po to, aby wydłużyć treść. Pisz to, czego potrzebujesz, aby przekazać swoje usługi i odpowiedzieć na pytania. Napisz swoją własną, unikalną treść. Nie „pożyczaj” treści z innych stron, ponieważ Google widzi to jako duplikat treści, który prawdopodobnie wpłynie na Twoją stronę w negatywny sposób.
Dlaczego treść jest tak ważna?
Pisząc dla SEO, masz dwóch odbiorców: swoich czytelników i Google. Aby odwołać się do czytelników, musisz odpowiedzieć na ich pytania, dostarczyć im użytecznych informacji i pisać w sposób angażujący. Aby odwołać się do Google, musisz zrobić prawie to samo. Algorytm wyszukiwarki Google jest tak skonstruowany, że łączy czytelników z treściami, których najbardziej potrzebują, więc teoretycznie obie grupy odbiorców całkowicie się pokrywają. Zamiast przestrzegać specjalnych zasad lub wypełniać strony słowami kluczowymi, pisanie pod kątem SEO polega na ustaleniu, czego dokładnie chcą użytkownicy i podaniu im tego. Dłuższa liczba słów daje więcej okazji do użycia słów kluczowych, ale rozciąganie strony poza jej naturalną długość jest złe dla doświadczenia użytkownika, a zatem złe dla SEO. Czytelnik chce być poinformowany, a nie czuć, że pisarz nie ma pojęcia o czym pisze.
Mity dotyczące optymalizacji SEO
Problem w tym, że po prostu nie wiemy dokładnie, jak działają wyszukiwarki. Z tego powodu, wiele z tego, co robimy jako SEO kończy się na próbach i błędach oraz zgadywaniu. Kiedy uczysz się o SEO, może być trudno przetestować wszystkie twierdzenia, które słyszysz. Istnieje wiele badań, które są często powtarzane w odniesieniu do liczby słów dla rankingu SEO. To właśnie wtedy zaczynają się mity SEO. Zanim się zorientujesz, z dumą opowiadasz swojemu przełożonemu, że planujesz „zoptymalizować BERT” na swojej stronie internetowej. Mity w SEO mają tendencję do przyjmowania formy przekazywanych mądrości, które nie są testowane. Wielokrotnie początkiem mitu jest samo Google. Niestety, nieco niejasna lub po prostu nie wprost wypowiedziana rada przedstawiciela Google zostaje źle zrozumiana. Zanim się zorientujemy, nowa usługa optymalizacyjna jest sprzedawana na podstawie żartobliwego komentarza Googlarza. W rezultacie coś, co może nie mieć żadnego wpływu na kierowanie wykwalifikowanego ruchu organicznego do witryny, jest traktowane tak, jakby miało znaczenie.
Liczba słów ma znaczenie
Google szuka treści, które są nie tylko istotne, ale również merytoryczne i oparte na faktach; i znowu, liczba słów często odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu tych przyjaznych SEO elementów. W rzeczywistości, średnia długość artykułu dla pierwszej strony wyników Google to około 2000 słów. Dlaczego tak się dzieje? Istnieje kilka czynników, które mogą potencjalnie odgrywać rolę w skuteczności dłuższych postów, w tym następujące: Po pierwsze, znacznie łatwiej jest zawrzeć różnorodne linki o wysokim autorytecie w artykule o długości 1000 słów niż w artykule o długości 100 słów. Długi post może zajmować wyższą pozycję w SERP Google, ponieważ im więcej słów jest w nim zawartych, tym łatwiej jest Google określić jego aktualność. Algorytmy Google mogą po prostu zawierać wbudowane preferencje dla dłuższych artykułów. Kluczowy wniosek jest jednak taki: dłuższe artykuły często pozwalają na zwiększenie niezbędnej przestrzeni, aby zwiększyć trafność i autorytet Twoich treści. To z kolei poprawia wyniki SEO Twojej treści.