Czym są reklamy elastyczne?
Reklamy elastyczne stanowią jeden z wielu oferowanych przez Google Ads formatów reklam, które wyświetlane są w całej sieci reklamowej Google, aplikacjach i stronach partnerskich. Charakterystyczna dla reklam elastycznych jest ich funkcjonalność, ponieważ automatycznie dopasowują one swój wygląd, rozmiar oraz przekaz pod dostępną powierzchnię reklamową strony internetowej w momencie wyświetlania jej przez użytkownika.
Jak to działa?
Aby utworzyć reklamę elastyczną, wystarczy tworząc kampanię przesłać zasoby (obrazy i logo), oraz ustawić nagłówek i tekst reklamy a Google automatycznie wygeneruje reklamy, które będą się wyświetlać w sieci reklamowej Google. Daje to możliwość tworzenia reklamy w przeróżnych konfiguracjach w zależności od witryny – od samego tekstu z nazwą firmy, przez natywny baner reklamowy, po pełną reklamę z wszystkimi możliwymi elementami.
Reklamy elastyczne generują bardzo dobre efekty w kampaniach wizerunkowych. Warto pokusić się o tworzenie kilku kreacji tak, aby dzięki uzyskanym wynikom wybrać najlepiej odbieraną przez odbiorców i pozostawić ja na dalszą część trwania kampanii reklamowej.
Z czego składa się reklama elastyczna?
Na reklamę elastyczną składają się 3 następujące elementy: treść reklamy, banery graficzne, logotyp firmy. Każdy z nich musi spełniać określone wymagania techniczne. Oto wytyczne do każdej z części reklamy elastycznej.
Treść reklamy:
- Krótki nagłówek – max. 25 znaków,
- Długi nagłówek – max. 90 znaków,
- Opis – tekst reklamy – max. 90 znaków,
- Nazwa firmy – nazwa Twojej firmy lub marki,
- Końcowy URL – docelowe miejsce, do którego kierujemy użytkownika za pomocą reklamy.
Obraz:
- Proporcje 1:91:1 (orientacja pozioma),
- Rozmiary: poziom 1200 x 628 px oraz kwadrat 1200×1200 px,
- Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB,
- Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
Logo:
- Proporcje 1:1 (kwadrat),
- Rozmiary: poziom 1200×300 px oraz kwadrat 1200×1200 px.
Na co jeszcze uważać? Tworząc reklamy elastyczne musicie pamiętać, aby w samym banerze reklamowym tekst nie zajmował więcej niż 20% jego powierzchni.
Poniżej przykłady wyświetlania się banerów elastycznych w różnych konfiguracjach dla jednej z naszych kampanii reklamowych.
Nie trzeba chyba długo przekonywać, że prezentowany format reklam jest często preferowany przez reklamodawców, ponieważ daje szerokie możliwości dotarcia z reklamą do klientów i pozyskania wartościowych kliknięć przez bardziej świadomych użytkowników. Wynika to z faktu, że są oni wcześniej informowani w tekście reklamy, czego ona dotyczy, więc klikający w nią odbiorca jest najprawdopodobniej rzeczywiście zainteresowany proponowaną usługa czy też produktem.