fbpx

Marketing sieciowy - jakie firmy?

Marketing

Marketing sieciowy – jakie firmy? Ostatnimi czasy marketing sieciowy cieszy się coraz większą popularnością. Pomimo tego, że przez wielu uważany jest jako zupełna strata czasu, MLM wbrew pozorom może zagwarantować satysfakcjonujące zarobki, w zależności od zaangażowania i poświęconego czasu. Czym dokładnie jest marketing sieciowy? Jakie produkty do sprzedaży w MLM są najbardziej optymalne? Czy marketing sieciowy to legalne rozwiązanie? Na co zwrócić uwagę wybierając firmę MLM? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników. 

Czym dokładnie jest MLM?

W pierwszej kolejności warto zastanowić się, czym tak właściwie jest MLM. Otóż w praktyce jest to skrót od popularnego wyrażenia Multi-Level Marketing. Oznacza to w polskim języku marketing wielopoziomowy, jednakże pojęcie to powszechnie znane jest też jako marketing sieciowy. Z całą pewnością można stwierdzić, że jest to po prostu pewien kanał dystrybucji. Gdybyśmy wzięli pod uwagę terminologię marketingową, wówczas moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to proces dostarczania produktu lub usługi. Przykładowo jeśli producent sprzedaje produkty przez sklepy własne, wówczas możemy nazwać to bezpośrednim kanałem dystrybucji. Pamiętajmy jednak, że każdorazowo wymaga to inwestycji producenta w działalność handlową. MLM angażuje wielu pośredników, dzięki czemu możliwe jest skuteczne dotarcie do dużej liczby nabywców. Całość opiera się na strukturze wielopoziomowej. Na samym szczycie znaleźć można założycieli biznesów. Budują oni sieć sprzedaży, która oparta jest na poleceniach. W konsekwencji jedna osoba znajduje drugą personę, druga – trzecią itd. Marketing sieciowy cieszy się dużą popularnością ze względu na możliwość wykonywania obowiązków bez wychodzenia z domu – potrzebny nam jest jedynie komputer i dostęp do Internetu.

Jakie produkty do sprzedaży w MLM są najbardziej optymalne?

Koszt wyprodukowania niektórych produktów jest stosunkowo niewielki. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby firma nałożyła wysoką marżę. Doskonałym przykładem mogą być chociażby perfumy. Ich sprzedażą zajmowała się na początku popularna firma FM Group. Kupując oryginalne egzemplarze z firmy Hugo Boss płacimy przede wszystkim za markę. W rzeczywistości koszt produkcji jest zdecydowanie niższy. W praktyce musimy więc pokrywać koszty reklamy w telewizji, social mediach czy też współpracę z gwiazdami. Producenci mogą jednak zdecydować się na bardziej odważny krok, czyli skorzystanie z możliwości marketingu wielopoziomowego. Wówczas nie ma potrzeby reklamowania takich produktów w żadnym miejscu. Cena produktu co prawda ustalana jest na nieco wyższym poziomie, jednakże przychody z prowizji rozdzielane są dla całej struktury, która może być stworzona z wielu konsumentów. Zajmują się oni polecaniem produktów i ich sprzedażą, dzięki czemu nie ma konieczności inwestowania ogromnej ilości gotówki w reklamy.

Czy marketing sieciowy to legalne rozwiązanie?

Pomimo tego, że marketing sieciowy z dnia na dzień cieszy się coraz większą popularnością, to część osób nadal ma wątpliwości, co do takiego sposobu na zarabianie pieniędzy. Dość często pojawiającym się pytaniem jest kwestia tego czy MLM jest w ogóle legalne. Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę, że nie jest to żadna forma prawna, a co najwyżej określenie, w jaki sposób dana firma prowadzi dystrybucję usług i produktów. Marketing sieciowy nie jest jednak w żaden sposób zakazany prawnie. Niektórzy mogą co prawda zarzucić nieetyczne zagrywki, jednakże w zdecydowanej większości przypadków rejestracja jest zupełnie darmowa. Niekiedy konieczna jest symboliczna opłata, za nią jednak otrzymujemy próbki, katalogi i inne niezbędne akcesoria na start. W każdym przypadku sprzedaż w marketingu sieciowym jest jednak w pełni legalna. Pamiętajmy o konieczności rozliczania się z dochodów- strzałem w dziesiątkę może okazać się założenie własnej działalności gospodarczej.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę MLM?

Ze względu na rosnącą popularność firm MLM, coraz więcej osób decyduje się na spróbowanie swoich sił w marketingu sieciowym. Z pewnością wybranie najbardziej optymalnej firmy jest dość problematyczne, bowiem każda osoba ceni nieco inne kwestie. Każdorazowo powinniśmy jednak wziąć pod uwagę historię firmy. Zorientujemy się także, kto będzie naszym liderem, czyli doświadczonym członkiem, który przekaże nam wiedzę i wprowadzi w świat marketingu. Niekiedy już na pierwszy rzut oka możemy wywnioskować, że nie ma ona kompetencji biznesowych. Nie warto również sprzedawać artykułów, których sami nie bylibyśmy w stanie polecić. Kolejną ważną kwestią są opinie innych. Pamiętajmy jednak o tym, że niektórzy będą chcieli nas na siłę przekonać do rekrutacji – w takich przypadkach powinniśmy podziękować takiej personie i wybrać inną firmę, bowiem wszelkie słowa i opinie mogą być przekłamane. Warto wziąć pod uwagę ewentualną umowę, jak i również plan marketingowy danej firmy. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!