fbpx

Kurs SEO z certyfikatem

Pozycjonowanie stron Szkolenia

Kurs SEO z certyfikatem. Specjaliści do spraw SEO nie mają obecnie problemu ze znalezieniem pracy, niemniej jednak pracodawcy wymagają od nich konkretnego przygotowania oraz doświadczenia. Rozwiązaniem mogą być kursy SEO, po których ukończeniu możemy uzyskać certyfikat. W jakich przypadkach je odbyć? Czy rzeczywiście są wartościowe dla pracodawców?

Jak wygląda kurs SEO z certyfikatem?

Na początek zastanówmy się, jak właściwie wyglądają kursy SEO z certyfikatem? Otóż wiele zależy tutaj od stopnia zaawansowania osób, którym dedykowane jest szkolenie. W podstawowej wersji możemy mówić przede wszystkim o tematach, takich jak: analiza słów kluczowych, content marketing, link building, analiza konkurencji czy narzędzi, które okazują się być pomocne w pozycjonowaniu stron www. Bardziej zaawansowane kursy poruszają także tematy z zakresu podstaw programowania czy użycia zaawansowanych narzędzi komercyjnych do analizy stron internetowych. Kurs SEO z certyfikatem zwykle nie trwa zbyt długo (wystarczy kilkadziesiąt godzin szkolenia, by opanować podstawy) – często odbywa się on w weekendy bądź zdalnie. Na kursie SEO uczestniczy otrzymują materiały dydaktyczne, z których mogą korzystać samodzielnie, powtarzając przekazane im treści w domowym zaciszu. Po zakończeniu kursu SEO wydawany jest certyfikat. Zazwyczaj samo szkolenie nie kończy się egzaminem wewnętrznym, dlatego owy certyfikat może otrzymać każdy. Jeśli jednak zależy nam na najwyższej jakości kursie, warto wybrać taki, który zakończony jest przynajmniej krótkim testem, warunkującym przyznanie certyfikatu. Dzięki temu możemy sprawdzić swoje umiejętności i ocenić, czy poradzimy sobie na stanowisku specjalisty do spraw SEO.

Kurs SEO – dla kogo?

Na kurs SEO z certyfikatem może zapisać się właściwie każdy – przynajmniej jeśli chodzi o poziom podstawowy. Niemniej jednak, warto zastanowić się, komu tak naprawdę będzie on potrzebny? Najczęściej uczestnikami kursy są osoby, które na co dzień pracują w działach marketingowych. Ich zadaniem jest poszerzenie wiedzy z zakresu promocji firmy w sieci. Pozycjonowanie stron internetowych to zadanie dla osób, które nie tylko mają wiedzę na temat marketingu, ale również potrafią logicznie i abstrakcyjnie myśleć. Ważna jest umiejętność obsługi komputera oraz posługiwania się podstawowymi narzędziami analitycznymi. Na kurs SEO z certyfikatem uczęszczają również dyrektorzy działów handlowych, którzy w lepszy sposób chcą zrozumieć specyfikę funkcjonowania firmy w sieci. Często współpracują oni z marketingowcami, budując jednolitą strategię promocji. Kurs SEO z certyfikatem przeznaczony jest też dla osób, które chciałyby zacząć karierę w marketingu, lecz nie posiadają jeszcze odpowiedniej wiedzy na ten temat. Jednocześnie powinny one rozpocząć praktyki w agencji marketingowej bądź w dziale marketingowym firmy, który stawia na efektywne pozycjonowanie witryny internetowej. 

Jaki kurs SEO z certyfikatem wybrać?

Ośrodki szkoleniowe czy agencje marketingowe organizują różnego rodzaju szkolenia SEO z certyfikatem. Pozostaje pytanie, czym kierować się przy wyborze odpowiedniego kursu? Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, kto będzie prowadził zajęcia. Muszą to być osoby, które posiadają dużą wiedzę merytoryczną oraz doświadczenie zawodowe. W przeciwnym razie zajęcia nie będą dla nas zbyt wartościowe. Sprawdźmy również, jaka dokładnie tematyka będzie poruszana na kursie. Jest to szczególnie istotne w przypadku kursów dla zaawansowanych, bowiem często tematy dublują się z tymi, które poruszane są na kursie podstawowym. Coraz więcej kursów SEO odbywa się zdalnie, jednak zastanówmy się, czy rzeczywiście są one przeznaczone dla nas. Jeśli nie mamy problemu z obsługą komputera, a dodatkowo chcemy zaoszczędzić czas, możemy zdecydować się na kurs online. Natomiast w przypadku, gdy bezpośredni kontakt z prowadzącym jest dla nas ważny, zdecydujmy się na kurs stacjonarny. Choć kursy online cieszą się coraz większą popularnością, nie zawsze będą dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla osób, które nie potrafią zmobilizować się do samodzielnej pracy.

Czy kursy SEO z certyfikatem rzeczywiście są wartościowe?

Jak kursy SEO z certyfikatem postrzegane są przez potencjalnych pracodawców? Otóż jeśli ubiegamy się o pracę w dziale marketingu, ukończenie tego typu kursu może stanowić niemały atut. W rzeczywistości nie ma bowiem lepszego sposobu na to, aby pozyskać tak dużą dawkę wiedzy w krótkim czasie. Dla pracodawców ważny jest jednak nie dokument, a umiejętności. Oznacza to, że sam kurs powinien być ukierunkowany na zdobywanie wiedzy praktycznej, a nie tylko teoretycznej. Możemy go odbyć, jeśli chcemy być bardziej konkurencyjni na rynku pracy bądź zamierzamy całkowicie zmienić branżę i zacząć karierę w marketingu. Choć samo odbycie kursu nie jest czynnikiem decydującym dla pracodawców, to da nam pewną przewagę nad konkurencją. Pamiętajmy, że po kursie możemy starać się o staż bądź pracę na stanowisku młodszego specjalisty do spraw SEO, z czasem natomiast istnieje możliwość awansu zawodowego. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!