Jak zablokować Google Ads? Google Ads to system, który przez wiele firm wykorzystywany jest w roli podstawy ich kampanii marketingowych. Mówi się, że aktualnie musi w nim spróbować swoich sił każdy, kto tylko planuje własną karierę w Internecie. Gdy jednak coś nie wypali albo popełni się błąd przy zakładaniu własnego konta może pojawić się konieczność zablokowania Google Ads. W jakich sytuacjach dokładnie się to robi i w jaki sposób to wykonać, by zrobić to szybko, sprawnie i bezproblemowo? O tym wszystkim opowiemy w dzisiejszym artykule.
Usuwanie a blokowanie konta Google Ads
Istnieje wiele sytuacji, w których chce się pozbyć własnego konta Google Ads. Rzadko kiedy wynika to z niezadowolenia związanego z jego użytkowaniem. Na przestrzeni lat każdy zrozumiał, że to firmy posiadające konto są odpowiedzialne za efekty, jakie można osiągnąć za jego pośrednictwem. Przyczyn pojawienia się chęci usunięcia konta Google Ads można doszukiwać się przede wszystkim w pomyłkach. Każdy posiada co najmniej kilka kont Google – wystarczy założyć konto w usłudze Google Ads na tym niewłaściwym, by chcieć szybko to skorygować. Powodem może być też chęć postawienia na usługi profesjonalnej agencji interaktywnej. Choć ta może stać się menedżerem już istniejącego konta, ludzie rzadko kiedy zdają sobie z tego sprawę. To właśnie wtedy postanawiają usunąć konto Google Ads.
Usunięcie konta Google Ads tak naprawdę nie jest czymś wykonalnym. Nawet jeśli bowiem wybierze się opcję jego kompletnej likwidacji, to zostanie po prostu zablokowane (a zatem dezaktywowane) w sposób bezterminowy. Nadal będzie można się na nie zalogować i przywrócić wszystko, z czym miało się do czynienia jeszcze przed usunięciem. Tak właściwie więc w Google Ads usunięcie konta jest tożsame z jego zablokowaniem na czas nieokreślony. Nie prowadzi też do kompletnego usunięcia danych.
Jak dezaktywować konto Google Ads? – krok po kroku
Jak zablokować Google Ads? Cały proces dezaktywacji konta nie należy do najtrudniejszych, a Google samo w sobie zadbało o to, by był on dostępny dla każdego zainteresowanego nim użytkownika – bez potrzeby kontaktowania się ze wsparciem technicznym. Wszystko odbywa się więc w sposób zautomatyzowany, z poziomu panelu administracyjnego całej usługi. Co zatem trzeba zrobić, by zablokować sobie samemu dostęp do usługi, a zatem w zasadzie usunąć własne konto? Wystarczy:
- zalogować się na to konto przy użyciu tych samych danych, po które sięgało się do tej pory (zazwyczaj z tych samych korzysta się w obrębie innych usług Google);
- rozwinąć menu ustawień za pośrednictwem ikonki klucza w prawym górnym rogu panelu administracyjnego;
- z menu wybrać opcję Ustawień, która znajduje się w sekcji „konfiguracja”;
- rozwinąć panel „Stan Konta”, który wskazuje na to, jaki status ma aktualnie konto;
- wcisnąć przycisk „Zlikwiduj moje konto”, co doprowadzi do jego zablokowania.
Zanim przejdzie się przez cały ten proces należy upewnić się, że operuje się w obrębie konta z dostępem administracyjnym. Jeżeli zaś na własnym wirtualnym saldzie posiada się jakiekolwiek środki (niewykorzystane na reklamy), trzeba też skonfigurować płatności na koncie. Podobnie ma się sprawa w przypadku usuwania kont przez menedżera. Ten musi być administratorem konta menedżerskiego, ale też właścicielem konta klienta, które będzie chciał zlikwidować.
Proces zablokowania Google Ads na samym początku wstrzymuje wszystkie kampanie reklamowe, które mogły być aktywne. Nie usuwa ich jednak, więc w razie powrotu do korzystania z usługi będzie można do nich wrócić. Tego samego nie można jednak powiedzieć o listach remarketingowych. Choć nie dzieje się to od razu, po zablokowaniu konta zostaną one zamknięte (co oznacza, że nikt nie będzie mógł do nich dołączyć). Dotychczasowi użytkownicy z kolei zostaną usunięci w przeciągu miesiąca od zablokowania konta.
Nie w każdym przypadku istnieje możliwość usunięcia konta przy użyciu standardowego schematu. Jeśli na przykład jedyny użytkownik z dostępem administracyjnym odszedł z firmy, zawsze można skontaktować się z pomocą techniczną. Po podaniu jej wszystkich danych (w tym identyfikatora klienta, adresu e-mail i szczegółów na temat płatności) ta zajmie się całą sprawą.
Warto wiedzieć: Google samo blokuje nieaktywne konta w ramach usługi Google Ads. Robi to po upływie piętnastu miesięcy od ostatnich wydatków na reklamy. Efekty tej blokady są takie same jak w przypadku tej dokonywanej ręcznie.
Podsumowanie
Współcześnie Google Ads jest jednym z najskuteczniejszych systemów służącym do przeprowadzania internetowych kampanii marketingowych. Z różnych powodów jednak można chcieć pozbyć się własnego konta w jego obrębie. Najprostszym sposobem (a jednocześnie jedynym) na to jest zablokowanie go. Jak zablokować Google Ads? Sami autorzy usługi przygotowali zintegrowane rozwiązanie pozwalające właśnie na to. Warto wiedzieć, że skorzystanie z niego nie przekreśla możliwości powrócenia do użytkowania systemu. Jest za to dobrym sposobem na odzyskanie środków przeznaczonych na płatności za kampanię lub po prostu na wstrzymanie wszystkich kampanii celem przemyślenia ich zasadności.