Jak wyłączyć Google Ads? Google Ads jest systemem, który wymaga odpowiedniego podejścia, aby był skuteczny. Aby z niego korzystać, wymagane jest posiadanie konta w jego obrębie. Zakłada się je na przykład poprzez powiązanie go z tym już istniejącym w systemie Google’a, w ramach innej usługi, chociażby GMaila. Często dochodzi jednak do pomyłki i tworzy się je na koncie, którego nie chciałoby się z nim powiązywać. Zdarzają się również inne sytuacje, każda z których prowadzi do jednego – chęci wyłączenia tegoż konta. Po co tak właściwie się to robi i jak to wykonać, by zrobić to szybko i bezproblemowo? Czy działanie takie jest permanentne? O tym wszystkim opowiemy w dzisiejszym wpisie.
Po co tak właściwie wyłącza się Google Ads?
Wiele firm dziwić może chęć wyłączenia własnego konta Google Ads. W końcu to stanowi furtkę do efektywnych i przynoszących prawdziwe korzyści, a jednocześnie najlepszych pod względem zasięgu (a często i ceny) kampanii marketingowych. Tymczasem jednak na wyłączenie konta ludzie decydują się dość często. Nie wynika to jednak zwykle z niesatysfakcjonujących efektów reklamowania się – tutaj każdy ma świadomość, że na te trzeba popracować, odpowiednio optymalizując własną kampanię. Znacznie częstszym powodem wyłączania konta Google Ads jest powierzenie opieki nad kampanią profesjonalnej agencji interaktywnej. Rzeczywiście, jest to nie tylko popularne, ale i polecane, bo prowadzi do wzrostu skuteczności i możliwości skupienia się na rozwoju biznesu. Wyłączanie konta w tym celu jest jednak bezsensowne – zawsze można bowiem dać do niego dostęp menedżerski firmie, która będzie się nim zajmowała.
Wyłączanie Google Ads jest też powszechne w przypadku popełnienia błędu założenia konta w ramach usługi na koncie Google, na którym nie chce się go posiadać. Zazwyczaj Google Ads towarzyszy kontu firmowemu i to właśnie tam chce być założone. Pomyłki jednak zdarzają się dość często, a wyłączenie konta jest jednym ze sposobów na ich naprawienie.
Jak to sprawnie wykonać?
Jak wyłączyć Google Ads w sposób szybki i bezproblemowy? Odpowiednie narzędzie do tego tak właściwie zapewniło samo Google. Wystarczy więc:
- Zalogować się na własne konto Google Ads przy wykorzystaniu swoich standardowych danych (tych samych, z których korzysta się do logowania w obręb dowolnej innej usługi amerykańskiego koncernu).
- Otworzyć menu ustawień poprzez kliknięcie na ikonkę klucza w prawym górnym rogu panelu administracyjnego.
- Udać się do sekcji „Ustawienia”, która znajduje się w dziale „Konfiguracja”.
- Kliknąć na moduł „Stan Konta”, który powinien rozwinąć możliwe opcje.
- Kliknąć „Zlikwiduj moje konto” i potwierdzić ten właśnie zamiar.
Oczywiście nie każdy użytkownik jest w stanie zlikwidować konto. Mogą to zrobić wyłącznie osoby, które posiadają do niego dostęp administracyjny (są jego właścicielami). Aby wszystko przebiegło pomyślnie, trzeba też mieć skonfigurowane ustawienia płatności na koncie.
Warto wiedzieć, że również menedżerowie są w stanie usuwać konta swoich klientów. Tutaj konieczne są dwa warunki do spełnienia. Menedżer musi mieć konto z dostępem administracyjnym, ale też musi być właścicielem konta klienta, które chce zlikwidować.
W każdym przypadku jeśli nie może się samodzielnie usunąć własnego konta (na przykład przez to, że pracownik posiadający dostęp administracyjny odszedł z pracy), należy sięgnąć po kontakt ze wsparciem technicznym. To pomoże w wyłączeniu. Zanim się to jednak zrobi, trzeba przygotować sobie identyfikator klienta, adres e-mail, informacje rozliczeniowe. To wszystko uczyni proces znacznie sprawniejszym.
Czy konto można w przyszłości przywrócić?
Wyłączenie konta Google Ads to tak właściwie jego zawieszenie – mimo że sama firma określa je mianem likwidacji czy usunięcia. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że można się na nie zalogować. Choć więc usługa Google Ads jest w jego ramach wyłączona, wciąż istnieje możliwość dostania się do jego konfiguracji i wejścia w ustawienia, o których zostało powiedziane powyżej. Można też przywrócić konto do życia, znosząc jego zawieszenie.
Oczywiście należy mieć świadomość tego, że przywrócenie własnego konta z zawieszenia niesie ze sobą pewne konsekwencje. Choć więc wszystkie kampanie zainicjowane w jego obrębie powrócą, najprawdopodobniej trzeba będzie budować listy remarketingowe od początku. Możliwe też, że Google zwróci już pozostałe środki z wirtualnego salda. W tym przypadku konieczne będzie ponowne zasilenie nimi tegoż konta.
Podsumowanie
Wiedząc, jak wyłączyć Google Ads można uniknąć wielu pomyłek, a przede wszystkim mieć pewność, że będzie się je posiadało na warunkach dyktowanych przez siebie. W razie czego zaś uzyska się zwrot wpłaconych w jego obręb środków. Należy jednak pamiętać, że w wielu sytuacjach nie trzeba sięgać po to rozwiązanie. Tak jest chociażby w przypadku chęci skorzystania z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. W jej przypadku można po prostu udzielić jej dostępu menedżerskiego do własnego konta. Jest to zresztą znacznie bardziej polecane niż całkowite powierzanie jej założenia nowego konta czy pozwalanie jej na działanie z obrębu tego posiadanego przez nią na wyłączność.