Jak poprawić SEO strony? Stworzyłeś swoją własną stronę internetową – gratulacje! Pozostaje jeszcze jeden ważny krok: rozprzestrzenianie informacji i kierowanie do niej ruchu. Nie musisz wiedzieć wszystkiego o SEO czyli pozycjonowaniu strony WWW, aby Twoja strona znalazła się na pierwszych stronach w Google. W tym artykule pokażemy Ci, jak w krótkim czasie skonfigurować swoją stronę internetową, aby była widoczna dla wyszukiwarek.
Zdecydowałeś, że dalszy rozwój projektu jest niemożliwy bez promocji w wyszukiwarkach. Znaleźliśmy specjalistę, zapewniliśmy mu dostęp. Po chwili dostajesz pokaźną listę zaleceń do realizacji – na poziomie struktury serwisu, tekstów, a nawet najświętszego – designu.
SEO nie jest wcale strasznym potworem. Pierwszym krokiem w kierunku zrozumienia tego może być narzędzie Semstorm. Wprowadź nazwę swojej strony internetowej, lokalizację firmy oraz słowa kluczowe, a otrzymasz swój osobisty przewodnik po optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Uniwersalne zasady
Niezależnie od tego, czy promujesz stronę internetową w Polsce czy w Stanach Zjednoczonych, a zatem skupiasz się na wyszukiwarce Google to proces pozycjonowania witryny jako całość nie ulega zmianie. Oczywiście, podobnie jak w innych dziedzinach, wiele zależy od specyfiki danego rynku, ale nadal istnieją obowiązkowe etapy pracy, które pokrótce opiszemy poniżej.
1. Wybierz właściwy adres URL
Zanim opublikujesz swoją stronę, nadaj jej nazwę. Twoja domena powinna być prosta, zapadająca w pamięć i najlepiej taka sama jak nazwa Twojej marki. Patrząc na domenę, Google stara się zrozumieć, o czym jest Twoja strona i decyduje, jak ją uszeregować.
Upewnij się, że adresy URL wszystkich Twoich stron są czyste i ładnie wyglądające. Oznacza to, że w adresie URL nie ma znaków specjalnych, zawiera on nazwę domeny. zawiera słowa kluczowe i są one oddzielone myślnikiem, a nie podkreślnikiem.
2. Tworzenie nagłówków i opisów SEO dla każdej strony
Wielu sprzedawców rozumie znaczenie pozycjonowania w wyszukiwarkach, ale nie wie, jak poprawnie ułożyć główne tagi SEO: tytuł, opis, słowa kluczowe i nagłówek h1 na strony katalogowe i strony produktowe sklepów internetowych. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tagi SEO są potrzebne, na co wpływają oraz jak łatwo i szybko je wypełnić, aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu sekcji i produktów w wyszukiwarce Google.
Aby poprawić swój ranking, możesz napisać unikalny SEO nagłówek i opis. Są to krótkie teksty, które dokładnie i jasno opisują to, co robisz. Czasami mogą one zawierać kilka słów kluczowych i fraz, które użytkownicy mogą wykorzystać do wyszukiwania podobnych produktów lub usług.
Nagłówek to tekst, który pojawia się po najechaniu myszką na zakładkę w przeglądarce. Zazwyczaj zawiera on tytuł artykułu, tytuł strony lub słowo kluczowe.
Opis nie pojawia się na Twojej stronie, ale jest bardzo ważny dla wyszukiwarek.
Tytuł i opis to jedne z pierwszych elementów, na które zwracają uwagę boty wyszukiwarek, oceniając Twoją stronę. Ponadto, gdy Twoja strona pojawi się na stronie wyników wyszukiwania, użytkownicy będą czytać tytuł i opis, aby uzyskać wstępne wrażenie na temat zawartości Twojej strony.
3. Stosuj anchor text
Anchor text to tekst, który można kliknąć. Link prowadzi do innego artykułu, strony, zasobu informacji itp. Kiedy piszesz tekst na swoją stronę, zastanów się, gdzie możesz użyć anchor linków.
Na przykład, słowa „Sprawdź naszą kolekcję butów dziecięcych” na Twojej stronie głównej mogą być połączone ze stroną produktu w kategorii „Buty dziecięce” w Twoim sklepie internetowym.
Anchor text to świetny sposób na poprawę SEO. Pamiętaj, że zbyt duża ilość linków może utrudnić pracę użytkownikom i stać się czerwoną flagą dla Google.
4. Dodaj tekst alternatywny do obrazów
Wyszukiwarki wiedzą, jak czytać tekst na stronach internetowych, ale jeszcze nie do końca wiedzą, jak patrzeć na obrazy. Aby zrozumieć, co jest pokazane na zdjęciu lub ilustracji, wyszukiwarki szukają „tekstu alt”. Jest to krótki 5-7 słowny opis dla każdego obrazu na stronie. Podaj krótki i jasny opis zdjęcia, postaraj się zawrzeć nazwę marki i powiązane słowa kluczowe.
5. Utwórz właściwą strukturę nagłówka i podnagłówka
Każda strona na Twojej witrynie powinna mieć nagłówek, podnagłówek itd. Jeśli zastosujesz właściwą hierarchię, wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twoją treść. Najważniejszym elementem jest tytuł Twojej strony, który powinieneś zdefiniować jako H1 w edytorze tekstu. Główny nagłówek to H1. Jest to pierwsze miejsce w tekście. Opowiedz o głównym celu i podaj krótki opis swojego tekstu. Nagłówek H1 jest używany tylko raz na stronie. Nagłówki H2 ograniczają duży tekst o różnej zawartości semantycznej. Na przykład, będą to tytuły sekcji artykułu. Nagłówki H3 służą do wyróżnienia ważnych części tekstu w sekcjach H2. Optymalne są maksymalnie 3 nagłówki H3.
Wniosek o SEO strony.
Jeśli naprawdę poważnie podchodzisz do SEO, wypróbuj bogate w funkcje i darmowe narzędzie, które umieści twoją witrynę w czołówce rankingów. Ponadto dbaj o swoje treści aby były one przede wszystkim przyjazne dla użytkowników, a dopiero potem dla wyszukiwarek internetowych. Pamiętaj, że google mierzy także czas spędzony na stronie przez konkretnego odbiorcę.