Jak napisać artykuł SEO? Jednym z największych wyzwań dla blogerów i content marketerów jest pisanie treści, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, a jednocześnie przemawiają do ludzi. Jeśli chcesz zbudować widownię swojego bloga, musisz być bardziej inteligentny w swoich treściach. Głównym sposobem, aby to osiągnąć jest SEO copywriting. Choć SEO może brzmieć skomplikowanie, jest to łatwiejsze niż myślisz, zwłaszcza jeśli rozumiesz, że pisanie dla ludzi, a nie wyszukiwarek, jest najlepszą praktyką. Aby dobrze prosperować, Twój biznes online musi wykraczać poza zwykłe „pisanie treści”. Twoje treści muszą osiągnąć dwa cele: rozwiązać konkretny problem oraz przemawiać do użytkownika końcowego.
Odbiorcy są na pierwszym miejscu
Ta wskazówka dotycząca pisania SEO jest numerem jeden nie bez powodu. Wydaje się to dość proste, a jednak tak wiele firm tworzy treści z niewłaściwych powodów. Pisz treści, które odwołują się do zainteresowań Twojego rynku docelowego lub odpowiadają na ich pytania. Nie wszystkie posty muszą być o Twoim produkcie lub usłudze, ale wszystkie powinny być związane z branżą. Postaw siebie i swoją firmę w roli eksperta w swojej branży, pisząc przyjazne dla SEO treści, które są interesujące i pouczające, i rób to lepiej niż konkurencja. Masz bardzo mało tekstu, aby zrobić bardzo duże wrażenie. Więc nie lekceważ potęgi skutecznego nagłówka! Pisz nagłówki, które są jasne, interesujące i wykorzystują bogate słowa kluczowe. Oprócz świetnego nagłówka, upewnij się również, że Twoje meta opisy są interesujące i rozwijają temat Twojego artykułu. Pamiętaj, że Twój tytuł i meta opis są tym, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania, więc spraw, aby się liczyły!
Jak napisać artykuł SEO? – Przyciągnij uwagę potencjalnych odbiorców
Aby Twój tytuł był atrakcyjny zarówno dla wyszukiwarek jak i użytkowników, przestrzegaj podstawowych zasad. Napisz unikalny tytuł dla każdej strony. Jeśli użyjesz tego samego tytułu na różnych stronach internetowych, Google może pokazać alternatywny tytuł zamiast Twojego. Weź pod uwagę intencje użytkownika. Wybierz tytuł, który wskazuje, jaki problem rozwiąże użytkownik lub jaką korzyść osiągnie po przeczytaniu Twojej treści. Zawrzyj w nim słowa kluczowe, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do kliknięcia. Długość tytułu powinna wynosić od 15 do 40 znaków. Maksymalna długość to około 60 znaków – tekst powyżej tej wartości może zostać automatycznie obcięty. Uwzględniaj w tytułach docelowe słowo kluczowe. Wyszukiwarki używają tytułów, aby zrozumieć, czy treść jest odpowiednia do zapytania. Nie należy jednak przesadzać z optymalizacją. Stwórz unikalny H1. Pomoże to zapobiec zagubieniu się odwiedzających pomiędzy podobnymi stronami w Twojej witrynie. Opisuj to, co jest omawiane w treści. H1 strony powinien opisywać treść, w przeciwnym razie Google uzna rozbieżność za niską jakość treści.
Istota struktury i słów kluczowych
Treść Twojego postu może być świetna, ale może być łatwo utracona w niezorganizowanym, nieefektywnym formacie. Rozbicie treści na mniejsze akapity z nagłówkami ułatwia czytanie i sprawia, że czytelnicy są bardziej zainteresowani. Używanie odpowiedniej hierarchii tagów podczas tagowania nagłówków (H1 dla tytułów, H2 dla podtytułów) jest ważne dla utrzymania dobrze zorganizowanego artykułu. Używaj odpowiednich, bogatych w słowa kluczowe fraz w swoich nagłówkach, jak również w całej treści, aby zarówno czytelnicy, jak i wyszukiwarki wiedziały, o czym jest Twój post. Używaj słów kluczowych w sposób przemyślany i oszczędny, trzymając się bardziej naturalnego stylu. Oprócz używania słów kluczowych w treści posta, skorzystaj z tagów blogowych, tagując kilka odpowiednich słów kluczowych dla każdego postu; większość ogólnych blogów ma już wbudowane możliwości tagowania. Media społecznościowe to potężne narzędzie, które może pomóc zwiększyć zasięg Twoich treści i promować dzielenie się nimi. Publikuj każdy nowy artykuł na portalach społecznościowych i forach, używając angażujących opisów i wezwania do działania. Ponieważ siła mediów społecznościowych polega na dzieleniu się, ważne jest również, aby na każdym z Twoich postów znajdowały się przyciski udostępniania.
Stała kontrola
Bądź na bieżąco z treścią przyjazną SEO poprzez monitorowanie swoich wysiłków. Google Analytics to łatwy i darmowy sposób na śledzenie wyświetleń strony i średniego czasu spędzonego na stronie. Sprawdzaj takie rzeczy jak współczynnik odrzuceń i czas spędzony na stronie, aby mieć pojęcie o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Jeśli widzisz wysoki współczynnik odrzuceń w połączeniu z niskim średnim czasem spędzonym na stronie, jest to wskazówka, że Twoja treść nie była odpowiednia do tego, czego szukali, lub co gorsza, nie była interesująca. Zarówno SEO, jak i pisanie treści są ważnymi elementami układanki, dlatego ważne jest, aby używać wysokiej jakości technik dla obu tych elementów, aby zapewnić większy ruch i zaangażowanie na swojej stronie. Stała kontrola umożliwi lepsze dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców.