fbpx

Influencer marketing - co to?

Marketing Video marketing

Influencer marketing – co to? Influencer marketing to rodzaj marketingu, gdzie główną rolę odgrywają osoby, które są bardzo popularne i te osoby nazywamy influencerami. Osoby te docierają do wielu osób każdego dnia. Zasięgi mogą sięgać nawet 3-5 mln osób dziennie. Influencer to osoba, która ma wysoki poziom zaufania wśród swoich odbiorcach. Jest to osoba, która ma wpływ na opinie tych osób oraz potrafi przekonać ich do produktów i usług, których normalnie by uch nie zamówili. Działa to podobnie jak marketing rekomendacji, ale w tym przypadku rekomendacja opiera się o znaną osobę. Te osoby dzięki swojej charyzmie, pewności siebie oraz wiedzy, potrafią skupić wokół siebie wielu ludzi. Komunikują się z nimi poprzez kanały socialowe, co jeszcze bardziej zaciśnie między nimi więź.

Influencer marketing istnieje od bardzo dawna. Od tego czasu oczywiście wiele się zmieniło dzięki upowszechnieniu Internetu. Ale podstawy są takie same: Trzeba znaleźć znaną postać, aby pokazać swoim klientom, że można danej firmie zaufać. Influencer marketing, co to dokładnie oznacza? To nowoczesne narzędzie, gdy znana osoba, której konsumenci ufają, której słuchają, zwraca się do grupy docelowej marki. W tym celu wykorzystywane są sieci społecznościowe (filmy na YouTube, posty na Instagramie, różne konkursy, recenzje itp.).

Influencer marketing – kto wspiera promocję firmy

Tacy ludzie nazywani są liderami opinii, są umownie podzieleni na 2 kategorie. Pierwsza obejmuje popularną, dobrze znaną osobowość, na przykład piosenkarza lub aktora. Druga grupa obejmuje ekspertów w określonej dziedzinie, którzy mają wystarczający wpływ w określonej niszy. Jednak, jak się okazało, nie wszystkie znane osobistości mają taki sam wpływ. Na przykład sławny bloger ma 10 razy większe szanse na wpłynięcie na decyzję zakupową niż gwiazda popu. W rzeczywistości, duży zasięg nie oznacza, że kampania reklamowa odniesie sukces. To świetna wiadomość dla tych, których budżet reklamowy nie jest wystarczająco duży, aby zatrudnić celebrytę, jako influencera.

Influencer marketing różni się to od tradycyjnego marketingu, w którym po prostu umieszcza się reklamę mając nadzieję, że to wystarczy, aby ludzie skontaktowali się z firmą.Ten rodzaj marketingu polega na wykorzystywaniu relacji między celebrytą a osobą, na którą próbuje wpłynąć. Właściwa strategia staje się potężnym narzędziem, które pomaga markom lepiej zrozumieć ich klientów, obserwując i analizując ich interakcje z influencerami. Sygnalizują oni przeciętnemu konsumentowi, że inni już używają danego produktu i są z niego zadowoleni. Osoby wpływowe cieszą się zaufaniem. Poświęcili już swój czas i wysiłek, aby rozwijać swoją markę i zdobywać publiczność. Cenią relacje z klientami bardziej niż zyski. Poza tym publiczność dobrze je zna.

Jakie korzyści dla firmy przynosi influencer marketing?

  • Można uzyskać wgląd w grupę docelową, Influencerzy wiedzą, jak oczarować potencjalnych klientów. Rozumieją, jakie treści lubią, a czego nie. Obserwując i analizując interakcje między znanymi osobami, które mają siłę przebicia i mogą wpływać na grupą docelową. Można pozyskać cenne informacje, które pomogą zbudować portret klienta, pisać lepsze treści i tworzyć skuteczne kampanie reklamowe.
  • Można zdobyć więcej leadów z influencerami. Publiczność sieci społecznościowych jest ogromna. I za każdym razem, gdy taka osoba opublikuje post o danym produkcie, a inna osoba udostępni go na swojej stronie, nowe osoby dowiedzą się o istnieniu firmy.

Co robią dla firmy osoby, które poprzez swoją działalność internetową zyskały duże grono fanów? Wszystko zależy od tego, jakie cele marketingowe mają zostać zrealizowan

Lista rzeczy, które influencerzy mogą zrobić dla marki:

  • Linki do danego produktu lub mogą umieszczać w swoich postach linki do strony docelowej, profilu lub witryny.
  • Linki do produktu lub usługi. Influencer może napisać recenzję produktu lub porównać go z konkurencją.
  • Opublikować na swojej stronie internetowej lub grupie w sieciach społecznościowych. Influencer może napisać post na firmowego bloga lub na grupie w mediach społecznościowych. Dodatkowo można poprosić go o kilka słów na wydarzeniu, na przykład prezentacji nowego produktu firmy.
  • Promocja marki na eventach. Dzięki influencer marketing osoba wpływowa może promować markę na eventach. Można to zrobić na różne sposoby. Na przykład t może wygłosić przemówienie lub po prostu pojawić się na wydarzeniu / nakręcić film / zrobić zdjęcie w markowej odzieży firmy.
  • Reposty w sieciach społecznościowych Większość influencerów udostępnia informacje o promowanej firmie w sieciach społecznościowych. W zależności od platformy mogą zawierać informacje tekstowe, obrazy, filmy lub link do witryny.Trzeba uważać jednak, ponieważ płatne posty w mediach społecznościowych wyglądają nieco inaczej niż zwykle.

Jak wdrożyć strategię influencer marketingu: przewodnik krok po kroku?

  • Zdefiniowanie swoich celów – generowanie unikalnych treści i recenzji, tworzenie treści, które się opłacają, przyciągnięcie młodszej publiczności, kierowanie ruchu do witryny lub strony docelowej.
  • Znalezienie idealnego influencera – który regularnie publikuje treści wysokiej jakości, wchodzi w interakcję ze swoimi subskrybentami, ma dużą publiczność zaangażowanych subskrybentów, pisze w stylu pasującym do stylu danej marki.
  • Omówienie wysokość wynagrodzenia – są szanse, że jest już zaplanowany budżet.Trzeba pamiętać, aby konto wybranego influencera czymś przyciągało.
  • Śledzenie i mierzenie wyników – przeanalizowanie całej kampanii i wprowadzenie niezbędnych poprawek.

Influence marketing opiera się tak naprawdę na dwóch czynnikach behawioralnych: chęci naśladowania idola, (kiedy np. gwiazda show-biznesu mówi, że używa takiego kremu do twarzy, to trzeba go kupić dla siebie), zaufanie do eksperta ( kupując określone produkty, które pomogą Ci schudnąć). To przyszłość reklamy internetowej i może sprzedawać prawie każdy produkt. Nie ma tu standardowych schematów, więc istnieje możliwość eksperymentowania, wybierając dokładnie to, co odpowiada firmie. Nie trzeba wymyślać, wystarczy przyciągnąć odpowiednią osobę.

Znani influencerzy?

Influencerka Aniela Bogusz : jest ona znana jako SeksMasterka teraz znana jako Lil Masti. Znana jest z tego, że na Snapchacie pozbywała się wszelkich hamulców, ale dzięki temu zyskała wielu fanów. Jej aktualny kanał na Youtube subskrybuje już prawie milion osób. Kanał znajdziecie pod tym linkiem.

Influencerka Aniela Bogusz

Influencer marketing badania.

Wg Influencer Marketing Hub ponad 80 procent marketerów, którzy wykorzystali w swoich działaniach influencer marketing było zadowolonych z efektów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na rynku amerykańskim weszło 320 nowych platform i agencji zajmujących się influencer marketing. W 2015 roku istniało tylko 190 platform i agencji influencerów. Liczba ta wzrosła do 335 w 2016 r., 420 w 2017 r. I 740 w 2018 r. – ponad dwukrotnie więcej niż dwa lata wcześniej.

Influencer marketing badania.

influencer marketing badania

Wg Influencer Marketing Hub ponad 80 procent marketerów, którzy wykorzystali w swoich działaniach influencer marketing było zadowolonych z efektów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na rynku amerykańskim weszło 320 nowych platform i agencji zajmujących się influencer marketing. W 2015 roku istniało tylko 190 platform i agencji influencerów. Liczba ta wzrosła do 335 w 2016 r., 420 w 2017 r. I 740 w 2018 r. – ponad dwukrotnie więcej niż dwa lata wcześniej.

Influencer marketing książka.

Tytył : Influencer-Marketing

Autor : Fries Peter J.

influencer-marketing-książka
Influencer marketing książka.

Opis : Peter J. Fries zajmuje się problemem regulowania zjawiska marketingu społecznościowego związanego z marketingiem influencerów poprzez dostarczanie informacji. Dochodzi do wniosku, że prawo gwarantuje wystarczającą regulację, a w szczególności, że nie ma prawnej szarej strefy ze względu na wymogi informacyjne w mediach i prawo dotyczące nieuczciwej konkurencji. Autor zwraca jednak uwagę, że na poziomie wdrażania wymagań informacyjnych konieczna jest zmiana trybów informacyjnych, a w odniesieniu do odpowiedzialności za obowiązki informacyjne, konieczne jest rozszerzenie kręgu adresatów norm. W tym celu przedstawia swoje własne podejście do systematyzacji w odniesieniu do trybów informacji, które należy zastosować przy wdrażaniu wymagań dotyczących informacji. Opowiada się także za ustanowieniem triady odpowiedzialności poprzez rozszerzenie odpowiedzialności za obowiązki informacyjne na spółdzielnię reklamową i rozwijanie różnych roszczeń z tytułu odpowiedzialności

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!