Google Ads jak zacząć? To pytanie każdy, kto zamierza po raz pierwszy reklamować się w systemie linków sponsorowanych firmy Google. Google Ads to potężny system, dzięki któremu można w skuteczny sposób promować się w obrębie Internetu. Nie bez powodu stał się aktualnie podstawą internetowych kampanii marketingowych większych i mniejszych firm. Nie ulega wątpliwości, że każdy właściciel firmy stara się wykorzystać go jak najszybciej – zwłaszcza że jest on w stanie przynieść mu rozgłos, a wraz z nim masę nowych klientów. Jak jednak rozpocząć korzystanie z niego, by w tym wszystkim się nie pogubić, a przede wszystkim stworzyć kampanię, która zacznie przynosić rzeczywiste zyski? O tym wszystkim zamierzamy powiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie.
Pierwsze kroki z Google Ads
Google Ads jest systemem, który powstał z myślą o standardowym, nieposiadającym swojego własnego doświadczenia w prowadzeniu kampanii marketingowych użytkowniku. Jako taki prezentuje bardzo intuicyjny interfejs i prosty schemat tworzenia kreacji reklamowej. Z tym jednak, że nie każdy od razu go pojmie i nauczy się korzystać z Google Ads. Jak zacząć, aby w tym wszystkim się nie pogubić, a jednocześnie po prostu nie stracić pieniędzy i nie wydać ich bezsensownie? Przede wszystkim wystarczy podejść dotego rozsądnie i w sposób przemyślany. Poniżej przedstawiamy to, co trzeba zrobić, by rozpocząć swoją pierwszą kampanię.
- Rejestracja w systemie – na samym początku trzeba założyć konto w Google Ads. Jeżeli już korzysta się z usług amerykańskiego giganta (w tym z poczty GMail), można posłużyć się posiadanym już kontem do skorzystania z Google Ads.
- Dodanie strony internetowej – Google Ads wymusza podanie strony internetowej, którą będzie się promowało. Jest to krok, przez który trzeba przejść zanim jeszcze pozyska się dostęp do pełnego panelu administracyjnego.
- Wpłacenie środków na konto – na pierwszy ogień warto przeznaczyć odpowiedni budżet, by przetestować wszystkie opcje i sprawdzić efektywność ich działania.
- Stworzenie własnej kreacji reklamowej, a zatem ustalenie wszystkiego, co jest z nią związane. Wszystko podpowie samo Google – warto przyłożyć szczególną uwagę do doboru słów kluczowych, odpowiedniego targetu czy zasięgu reklamy. Reklam nie trzeba kierować globalnie – zawsze można skierować się ku rynkowi lokalnemu.
- Ustalenie budżetu – Google Ads będzie wyświetlało reklamy za maksymalną kwotę wskazaną w budżecie dziennym i miesięcznym. Z chwilą jej wykorzystania, przestanie to robić. Pozwala to kontrolować środki przeznaczane właśnie na reklamę.
Warto wiedzieć, że istotną częścią prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych w Google Ads jest umiejętne ich modyfikowanie. W tym celu trzeba śledzić efektywność już stworzonych kreacji i wysnuwać wnioski z własnej analizy wszystkich danych, poprawiając te możliwe do poprawy, a usuwając kampanie, które nie przynoszą konwersji, a pobierają dużą część budżetu. Większe firmy prowadzą jednocześnie nawet kilkaset różnych kampanii – jeśli jednak dopiero się zaczyna, warto postawić na zaledwie kilka.

Reklama w obrębie Google Ads – samodzielnie czy za pośrednictwem kampanii marketingowej?
System Google Ads został zaprojektowany w taki sposób, by każda osoba była w stanie samodzielnie go obsługiwać. Choć jednak jego obsługa jest intuicyjna, a tworzenie kampanii reklamowych w jego obrębie proste, często problemem może okazać się osiągnięcie optymalnych efektów. Najczęściej wynika to po prostu z kiepskiego zoptymalizowania kampanii marketingowej. Czy to poprzez zły dobór słów kluczowych, czy też przez kiepskie zaprezentowanie reklamy lub po prostu wskazanie zbyt specyficznego targetu, który w dodatku nie jest nią zainteresowany.
Alternatywą dla samodzielnego tworzenia i prowadzenia kampanii marketingowej może być skorzystanie z usług agencji interaktywnej. Ta podejdzie do tego wszystkiego w sposób profesjonalny, pozwalając osiągnąć zamierzone efekty i odpowiednio optymalizując każdą kampanię tak, aby pobierała jak najmniej pieniędzy, a jednocześnie przynosiła najwięcej korzyści. Korzystanie z usług profesjonalistów pozwala skupić się na własnym biznesie i jego rozwoju, warstwę marketingową oddzielając od tego grubą linią. Przede wszystkim jednak daje możliwość szybkiego osiągnięcia zamierzonych celów.
Naturalnie rzecz biorąc można samodzielnie testować, sprawdzać i próbować. Jeśli jednak z góry wie się, że nie ma się czasu na naukę oraz analizowanie mnóstwa danych, znacznie rozsądniej jest powierzyć to wszystko profesjonalistom, którzy będą wiedzieli, co w tym kierunku zrobić, by osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.
Podsumowanie
Google Ads to coś, co można wykorzystać do zwiększenia konwersji w obrębie własnej firmy. Istnieje jednak wiele rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Ads. Jak zacząć? Jak stworzyć pierwszą kampanię? Jak uczynić ją skuteczną? To tylko niektóre z podstaw, o których należy tutaj pamiętać. Jedno w tym wszystkim jest jednak pewne. Umiejętne wykorzystanie tej usługi jest w stanie przynieść masę korzyści i rzeczywiście się opłacać. Warto więc przyłożyć się do tego, a w razie potrzeby sięgnąć po usługi profesjonalistów.