Google Ads – jak wyłączyć? Google Ads to system, który już jakiś czas temu (jeszcze gdy występował pod nazwą AdWords) zyskał miano najskuteczniejszego i najlepszego na świecie pod względem zarówno skuteczności, jak i zasięgu. Nie ma się czemu dziwić – jego potencjalnymi odbiorcami są w końcu wszyscy użytkownicy wyszukiwarki Google (najpopularniejszej na świecie), ale też stron partnerujących amerykańskiemu gigantowi (wszystkich tych, którzy korzystają z usługi Google AdSense). Mimo wszystko jednak często dochodzi do zamykania kont w obrębie usługi Google Ads. Kiedy to się dzieje i kiedy funkcja wyłączania konta tak właściwie się przydaje? Jak z niej skorzystać? O tym wszystkim – w dzisiejszym wpisie.
Kiedy najczęściej sięga się po wyłączenie konta Google Ads?
Najczęstszym powodem chęci wyłączenia własnego konta Google Ads jest popełnienie pomyłki i utworzenie go w obrębie swojego prywatnego (a nie firmowego) konta. Zazwyczaj chce się je rozdzielić od spraw czysto firmowych – dlatego też postanawia się założyć nowe. Pomyłka nie jest jednak jedynym powodem rezygnacji z tej właśnie usługi. Kolejnym, również dość częstym, jest chęć odzyskania środków wpłaconych na własne wirtualne saldo. Wyłączenie konta jest jedynym sposobem właśnie na to.
Ludzie bardzo często decydują się na zamknięcie własnego konta Google Ads w momencie, w którym dostrzegą brak efektywności ich kampanii marketingowych. Choć bowiem sama w sobie usługa ma praktycznie nieograniczony zasięg, nie zawsze można go w pełni wykorzystać. Potencjał zależy od odpowiedniej optymalizacji kampanii, w tym od wyboru odpowiednich słów kluczowych, podjęciu decyzji o właściwym targecie (a zatem stworzeniu właściwego profilu użytkownika) i od wielu innych mniejszych czynników. Bardzo łatwo jest tutaj przepalić swój budżet bez osiągnięcia zadowalających efektów.
Po wyłączenie usługi Google Ads sięga się również wtedy, gdy postanawia się skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Choć jest to często stosowana praktyka, tak właściwie nie jest do końca rozsądna. Znacznie lepiej jest bowiem zostawić własne konto i to na nim tworzyć reklamy, a agencji dać po prostu do niego dostęp (za pośrednictwem konta menedżera, a nie podesłania jej danych do logowania). Pozwoli to mieć pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z budżetem.
Warto wiedzieć: raz wyłączone konto w obrębie Google Ads można łatwo przywrócić, logując się na nie i wybierając właściwą opcję.
Jak szybko wyłączyć to konto?
Istnieją dwa sposoby na to, by pozbyć się własnego konta Google Ads. Jak wyłączyć go w tej najprostszy z możliwych? Wystarczy skorzystać z narzędzia udostępnionego przez samo Google w obrębie panelu administracyjnego usługi. Aby to zrobić należy upewnić się, że działa się z konta o uprawnieniach administracyjnych, ale tez posiada się skonfigurowaną formę płatności na własnym koncie. Tylko wtedy bowiem możliwe stanie się otrzymanie zwrotu pozostałych na koncie środków. Proces wyłączania konta prezentuje się następująco:
- Logujemy się na konto Google Ads, które posiada uprawnienia administracyjne.
- Otwieramy menu opcji poprzez kliknięcie w ikonkę klucza w prawym górnym rogu.
- Wybieramy opcję „Ustawienia” – znajdziemy ją w sekcji „Konfiguracja”.
- Rozwijamy sekcję „Stan konta” – naszym oczom ukaże się link „Zlikwiduj moje konto”. Korzystamy z niego, by wyłączyć je.
Warto wiedzieć: choć Google nazywa wyłączenie konta usunięciem lub likwidacją, tak naprawdę jest to zaledwie jego dezaktywacja. W każdej chwili można się będzie na nie zalogować i przywrócić je do „życia”. Choć wiele elementów zniknie, przywrócone zostaną wszystkie kampanie i ustawienia.
Czasem zdarza się tak, że firma nie posiada dostępu do konta administracyjnego (na przykład dlatego, że odpowiedzialny za nie pracownik przestał w niej pracować) albo z jakichś powodów nie widzi się opcji odpowiedzialnej za wyłączenie. Wtedy też konieczne jest skontaktowanie się z obsługą techniczną. Przed zrobieniem tego warto przygotować sobie numer ID klienta oraz dane dotyczące płatności i adres e-mail służący do logowania.
Podsumowanie
Zanim tak właściwie uruchomi się własną kampanię reklamową, istnieje sporo rzeczy, które powinno się wiedzieć na temat samego Google Ads. Jak wyłączyć tę usługę w przypadku niezadowolenia z jej efektów? Czy tak właściwie trzeba to robić? A może najpierw warto poszukać przyczyn niepowodzenia, a dopiero później rozważać kompletne jej porzucenie? To wszystko trzeba dokładnie rozważyć, zawsze mając na uwadze to, że Google Ads naprawdę jest najpotężniejszym narzędziem do prowadzenia własnych internetowych kampanii marketingowych.
Stojąc przed decyzją o wyłączeniu własnego konta Google Ads warto sięgnąć po tak zwaną ostatnią deskę ratunku, którą może być skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Ta jest w stanie umiejętnie zoptymalizować każdą kampanię w taki sposób, by przynosiła ona zysk przy jednoczesnym pobieraniu rozsądnych kwot z budżetu reklamowego. Oczywiście, same jej usługi będą kosztowały. Zazwyczaj jednak będą one kosztem, który po prostu szybko się zwróci.