Jakiś czas temu zgłosił się do nas właściciel internetowego sklepu e-szop24.pl , którego cała sprzedaż produktów spożywczych, chemii domowej oraz środków higieny osobistej odbywa się online. Sklep realizuje zamówienia w całej Polsce oraz dostarcza polskie produkty, do Polaków na niektórych rynkach zagranicznych. Wyróżnikiem e-szop24.pl jest to, że produkty, które wymagają specjalnych warunków podczas transportu, np. mięso, warzywa itp. są przewożone w chłodniach.
Rynek sprzedaży produktów spożywczych jest bardzo konkurencyjny, więc przed nami stało trudne zadanie. W momencie rozpoczęcia współpracy reputacja serwisu była na dość średnim poziomie. Wiedzieliśmy, że naszym głównym zadaniem ,aby serwis wspinał się do góry w Google, będzie poprawienie właśnie reputacji serwisu. Jednak to nie wszytko na czym się skupiliśmy, bo jak wiadomo w SEO liczą się wszystkie aspekty działań onsite i offsite.
Sklep był wcześniej pozycjonowany. Jednakże większość działań SEO była oparta na katalogowaniu, co dało słabe efekty. Możemy z całą pewnością stwierdzić, że dziś katalogowanie, komentowanie na blogach czy postowanie na forach jest za słabe, by dany serwis mógł się przebić się na bardzo konkurencyjnym rynku.
Sukcesy w pozycjonowaniu sklepu.
Zrzut z Google Search Console pokazuje jak w ciągu roku 2021 rosła systematycznie widoczność oraz klikalność serwisu ( odwiedzin).
Wg narzędzia do monitorowania serwisów internetowych Semrush w kwietniu 2022 sklep był widoczny na 30 524 fraz w tym prawie 5 000 było w TOP10. Ta widoczność przełożyła się na wzrost sprzedaży w sklepie.
Jak wyglądał proces pozycjonowania
W związku z tym, że sklep jest zbudowany na dedykowanym oprogramowaniu, musieliśmy ustalić zasady współpracy z działem programistycznym. Na początku przeprowadziliśmy audyt techniczny serwisu i przesłaliśmy do twórców sklepu niezbędne poprawki.
Cały czas pracujemy nad tym, aby z miesiąca na miesiąc było jak najwięcej jakościowych podstron, bo wiemy, że w SEO jakość ma znaczenie.
- Link Building czyli budowa reputacji.
Katalogowanie, które było wcześniej stosowane, nie dawało wystarczająco mocnej reputacji aby pokonać konkurencje i „skoczyć” do TOP5 na frazy typu „sklep spożywczy” czy „delikatesy online”. Od początku postawiliśmy na dobry content marketing, który jak widać przyniósł zamierzony cel i dziś sklep jest widoczny pod frazami, które generują duży ruch. Co było naszych celem od początku.
Zadowolenie klienta z naszych efektów SEO spowodowało, że powierzył nam również działania kampanii płatnych Google Ads kierowanych na zagraniczne rynki. O jej efektach napiszemy wkrótce ;).